Važne obavijesti
Reklamacije
Iako se trudimo da do reklamacija kupljenih proizvoda ne dođe, poneka pogreška se može potkrasti. S obzirom da ste nam Vi na prvom mjestu, svaku moguću reklamaciju potrudit ćemo se riješiti u najkraćem mogućem roku kako biste mogli uživati u svojem kupljenom proizvodu.
Ako dođe do bilo kakve pogreške, reklamacijski zapisnik možete preuzeti klikom na:
Reklamacijski zapisnikMolimo da nam ispunjeni reklamacijski zapisnik pošaljete na mail adresu: reklamacije@ciak-auto.hr ili predate osoblju u najbližoj CIAK Auto poslovnici.
Europska labelizacija guma
Tko i kako ocjenjuje pneumatike?
Od 1. studenog 2012., Europski zakon propisuje da svi pneumatici, koji se prodaju u Europi, moraju nositi specijalnu naljepnicu na kojoj se nalaze ocjene performansi pneumatika. Pneumatike možete usporediti na prvi pogled uz pomoć 3 osnovna kriterija:
– Potrošnja goriva (nevjerojatno, jedan od pet spremnika goriva se potroši na kotrljanje pneumatika)
– Prianjanje na mokrom tlu (ključni sigurnosni faktor)
– Vanjska buka u vožnji (zvuk kotrljanja vaših pneumatika, kako se čuje izvan automobila)
Ali, tko ocjenjuje pneumatike i kako?
Novi zakon o označavanju pneumatika ima 3 cilja: poboljšanje sigurnosti na cestama, smanjenje potrošnje goriva i time emisiju stakleničkih plinova, te smanjenje buke prometa. U cijeloj Europi, svaki proizvođač ili uvoznik ima odgovornost ocjenjivanja vlastitih pneumatika prema strogom sustavu testiranja. Ovo interno certificiranje ima za cilj osiguravanje konzistentnog, pouzdanog ocjenjivanja tako da kao kupci budemo u mogućnosti sigurno usporediti različite pneumatike i marke. Svaka članica Europske Unije se obvezala osigurati poštivanje ovog sustava testiranja.
1. Kako izmjeriti potrošnju goriva?
Kada se vaši pneumatici kotrljaju cestom, postoji određeni otpor, koji utječe na potrošnju goriva. Drugim riječima, otpor kotrljanja je energija koju vaši pneumatici izgube kroz određenu prijeđenu udaljenost. Ako vaši pneumatici imaju NISKI otpor kotrljanja, oni će vam osigurati NIŽU potrošnju goriva.
Test: pneumatik se testira na rotirajućoj površini u standardiziranim uvjetima koji predstavljaju prosječnu uporabu. Test simulira vožnju brzinom od 80 km/h s opterećenjem koje odgovara 80% indeksa opterećenja pneumatika.
Koristite ovaj dijagram, koji prikazuje kako neki pneumatik utječe na potrošnju goriva.Štedljivost se ocjenjuje s ocjenom A (najštedljiviji) do ocjene G (najmanje štedljiv).
Koja je razlika između pneumatika A i pneumatika G?
Uštedite do 300 eura ili 80 litara goriva kroz cijeli radni vijek pneumatika. To se odnosi na automobil koji je opremljen sa četiri A pneumatika i koji se kreće brzinom od 80 km/h – on troši 7,5% manje goriva u usporedbi sa G pneumaticima. Rezultati se mogu mijenjati u ovisnosti o vrsti automobila ili klimatskih uvjeta, ali razlike u performansama postoje.
2. Kako izmjeriti kočenje na mokrom tlu?
Ovaj test se provodi s vozilom pod standardiziranim uvjetima, koje propisuje zakon: konkretno, to su temperatura, vrsta površine ceste, dubina vode i brzina.
Uvjeti testa, u skladu s Europskim propisima, su:
. Zimski pneumatici testirani pri temperaturi između 2° i 20°C
. Ljetni pneumatici testirani pri temperaturi između 5° i 35°C
. Dubina vode između 0,5 i 1,5 mm
. Kočenje se provodi sa 4 pneumatika s ABS-om s brzinama između 80 i 20 km/h.
Kako nije moguće testirati svaki pneumatik na tržištu u jednakim uvjetima, svi testovi se provode u usporedbi s “referentnim” pneumatikom. Na ovaj način, ocjena, koju dobije neki pneumatik, je uvijek u odnosu na zajedničku referencu.
Ovaj dijagram ocjenjuje pneumatik prema tome kako dobro koči u mokrim uvjetima.
Performanse se ocjenjuju od ocjene A (najsigurniji pneumatik, najkraći zaustavni put) do ocjene G (najmanje siguran, najduži zaustavni put).
Za 4 dužine auta kraći zaustavni put. Za automobil, opremljen sa četiri A pneumatika, koji se kreće brzinom od 80 km/h, zaustavni put može biti do 18 m ili 30%(1)kraći od G pneumatika..
3. Kako izmjeriti vanjsku buku pneumatika?
Što se tiče razine vanjske buke, performanse pneumatika se mjere u decibelima (dB).
Test: na rub testne staze se postavi mikrofon za mjerenje razine zvučnog tlaka tijekom prolaska testnog vozila brzinom od 80 km/h.
Ovaj dijagram prikazuje razinu buke u decibelima (dB) koju proizvodi pneumatik. Piktogram s 3 crtice prikazuje u kakvom je položaju pneumatik prema budućim Europskim graničnim vrijednostima. Buka pneumatika izvan automobila ne mora odgovarati onomu što čujete unutar automobila.
3 crne crtice = visoka razina buke ali je u skladu s trenutnim EU propisima
2 crne crtice = prosječna razina buke, između budućeg ograničenja i 3 dB ispod
1 crna crtica = niska razina buke, više od 3 dB ispod budućeg ograničenja
Dokument o Europskoj labelizaciji guma možete preuzeti ovdje.
Sve informacije i upite za ponudu guma pronađite u najbližoj C.I.A.K. Auto poslovnici, pozivom na besplatni info telefon 0800 33 88 ili upitom na e-mail: prodaja@ciak-auto.hr