Samo ispravno precizno podešavanje osigurava snažne i istovremeno tihe kočione pločice.
Kočnice većinu buke proizvode prilikom laganog kočenja. Cilj daljnjeg razvoja je smanjenje buke ispod 70 decibela. Samo vrlo precizno podešavanje osigurava visoku razinu udobnosti i iznimne performanse kočionih pločica. S pomoću akustičnih ispitivanja određuje se najpogodnija mješavina za pločice svakog kočionog sustava.
Kada manje znači više: stručna akustična ispitivanja na Boschevim kočionim pločicama
Smanjivanje buke vrlo je složen proces. Opažanje i analiziranje nastanka buke i povezanih vibracija važni su koraci u procesu preciznog podešavanja radi postizanja udobnosti. U Boschu se akustična ispitivanja izvode na ispitnim stanicama za kočnice s pomoću dinamometra. U svrhu simuliranja realističnih uvjeta rada u svim klimatskim zonama diljem svijeta, temperatura okoline ispitnih stanica za kočnice može se podesiti od -40 do +60°C.
Mjere se frekvencije između 300 Hz i 20 kHz. Mjerenja se izvode uglavnom pri niskim brzinama i tlakovima kočenja, s obzirom na to da se većina buke stvara upravo u tim uvjetima.
Praćenje buke
Tijekom kočenja, trenje izaziva širokopojasnu buku. Ako je rezultat toga rezonancija koju uzrokuju kočione pločice, diskovi, čeljusti, nosači ili osovina, posljedica će biti škripanje kočnica. To se najčešće događa kad su prisutni jednaki ili slični faktori rezonancije kod nekoliko komponenti. To je moguće spriječiti stabilnim, a istovremeno ne previsokim koeficijentom trenja na kočionoj pločici. Mekše kočione pločice također prigušuju buku. Kod pripreme novih mješavina za pločice poseban fokus se stavlja na materijale za smanjenje buke. Rubovi kočione pločice su nakošeni da bi ona mogla kliziti neometano, sigurno i tiho preko kočionih diskova. Usto, utor za kišu poboljšava njezine karakteristike udobnosti. Premaz u prahu sprječava koroziju i moguću buku koju bi pločica mogla proizvesti. Čak su i podložne pločice na podloški kočione pločice modificirane tako da smanjuju razinu buke i odvajaju kočionu čeljust od kočione pločice.
„Ispitivanje u stvarnosti” na samom vozilu
Kada postignu dobre rezultate na ispitnoj stanici za kočnice, kočione pločice se podvrgavaju „ispitivanju u stvarnosti” na testnoj stazi. Tijekom ovog ispitivanja se mjeri i bilježi ponašanje pri kočenju i stvaranje buke. Tim se vrijednostima zatim koristi za daljnji razvoj. Međutim, sofisticirano ispitivanje i optimizacija nisu odlučujući faktori samo za postizanje boljih karakteristika udobnosti, već i sudjeluju u povećanju stabilnosti i čvrstoće kočionih pločica. Rezultat: vrhunske kočione pločice visoke razine sigurnosti i optimalne udobnosti.
Od ispitivanja do serijske proizvodnje
Kako bismo bili spremni za brz početak serijske proizvodnje, razvojni centar sa sjedištem u Karlsruheu (Njemačka) ne razvija samo kočione pločice, već i odgovarajuće procese povezane sa serijskom proizvodnjom. U Boschu, međufazna ispitivanja i najnovije metode proizvodnje osiguravaju visoku kvalitetu pri proizvodnji.