Postoji nekoliko načina zaštite baterije od mraza. Nažalost, nisu svi dostupni svakom vozaču.
Učestala vožnja na dugim putovanjima – ovo je najbolji način za preživljavanje mraza.
Uklanjanje akumulatora tijekom ledenih noći i skladištenje kod kuće – pomalo zamorno, ali vrlo učinkovito. To nije moguće učiniti u premium automobilima.
Ako se automobil rijetko koristi, dobro je akumulator ukloniti jednom u nekoliko dana i puniti ga kod kuće punjačem (npr. preko noći.
Vlasnici grijanih garaža smještenih uz obiteljske kuće, ili u prizemlju i u podrumu višeobiteljskih kuća u ugodnoj su situaciji. Automobil parkiran na mjestu gdje je temperatura iznad nule neće biti izložen problemima s akumulatorom mnogo dana.
Lagane garaže od aluminija i kositra vjerojatno neće pružiti odgovarajuću zaštitu od jakog mraza, ali štite od naslaga kamenca.
Poseban pokrov akumulatora pomaže donekle. Prilagodite ga veličini akumulatora. Takva “odjeća” čini temperaturu akumulatora nekoliko stupnjeva C višom od temperature zraka.
Možete koristiti improvizirano rješenje i pokriti akumulator pokrivačem. Ne treba računati na velik učinak takvih postupaka.
Ne vrijedi izolirati akumulator polistirenom ili mineralnom vunom. To može samo smetati unutrašnjosti motornog prostora.
Je li moguće istodobno zaštititi akumulator od pražnjenja, a motor od hladnog pokretanja? Moguće je. Također je vrijedno razmisliti o kupnji električnog grijača motora. Grijači se proizvode u nekoliko vrsta. U najjednostavnijoj verziji, grijač se sastoji od mrežnog kabela (spojenog na utičnicu od 230 V u standardnoj električnoj mreži), električnog grijača, električne pumpe i termostata. Zadatak uređaja je zagrijavanje rashladne tekućine. To zagrijava blok motora i motorno ulje te, shodno tome, izbjegava štetna pokretanja hladnim motorom.
Ali vrijedi obratiti pažnju na proizvode s više funkcija. U najopsežnijoj verziji mogu istodobno zagrijavati rashladnu tekućinu, posudu za ulje (kontaktni grijač), zagrijavati unutrašnjost kabine automobila (pomoću električnog grijača) i puniti bateriju. Takav grijač obično ima suvremeni upravljački modul koji vam omogućuje programiranje rada uređaja (npr. svaki dan u isto vrijeme, prije odlaska na posao, unutrašnjost će se zagrijavati, tekućina i ulje zagrijavati, a baterija puniti) ili podešavati prema trenutnim potrebama. Riječ je o specifičnoj vrsti grijača za parkiranje koji zahtijeva priključak na standardnu mrežu od 230 V.
Ovo rješenje često koriste stanovnici izloženih hladnijim klimatskim uvjetima.
Grijač naravno neće koristiti netko tko živi u stambenoj zgradi, osim ako ne sprovede kabel za napajanje kroz prozor. Takav je grijač savršeno rješenje za nekoga tko ima vlastitu kuću i zemljište na koje može parkirati automobil. Jedino ograničenje je tada duljina produžnog kabela.
Grijač čini motor vrlo jednostavnim za pokretanje, a vruće motorno ulje distribuira se trenutno. Vozač ulazi u toplu unutrašnjost i odmah može započeti vožnju. Topla rashladna tekućina omogućuje punu snagu grijanja.
Zima ne mora biti mučenje za vozača. Samo se treba dobro pripremiti, a sve što Vam je potrebano možete pronaći u sebi najbližoj poslovnici CIAK Auta, na našem webshopu ili pozivom na broj 0800 33 88