Stvorene za visoke performanse
Pouzdano pokretanje dizelskih motora
U proteklih nekoliko desetljeća, stručnost na području izrade žarnica tvrtke NGK SPARK PLUG tražena je i cijenjena od strane vozača i proizvođača dizelskih automobila diljem svijeta. Naposljetku, žarnice NGK stvorene su za najgore uvjete.
Tehnologije žarnica
Tvrtka NGK SPARK PLUG neprekidno nadograđuje svoju stručnost i postavlja nove standarde u tehnologiji proizvodnje žarnica. Žarnice su obvezne za osiguranje savršenog pokretanja motora, posebice u uvjetima pokretanja na hladno. Pod određenim vrijednostima temperature motor se neće pokrenuti bez kvalitetnih žarnica.
Žarnice za dizelski motor uglavnom se dijele na žarnice s metalnom šipkom i keramičke žarnice. Svaka od dvaju tehnologija ima posebne karakteristike vezane uz toplinsko ponašanje. Budući da većina proizvođača automobila nije spremna vršiti kompromis između kvalitete i performanse žarnica za dizel, odabiru dokazanu tehnologiju NGK.
– Sigurno pokretanje na niskim temperaturama okoline
– Niska razina emisija u fazi zagrijavanja
– Stabilan broj okretaja slobodnog hoda prije dosezanja radne temperature motora
– Visokokvalitetni premaz na oplati za visoku razinu otpornosti na koroziju
– Jedinstven dizajn oplate za izvrstan prijenos topline, savršenu nepropusnost na plinove, visok moment smicanja i visoka razina otpornosti na iskrivljenje te zaštite zavojnica grijanja
Zahtjevi za žarnice
Kako bi se zajamčilo postizanje temperature potrebne za samozapaljenje čak i u otežanim uvjetima, primjerice kod mraza ili za pokretanje na hladno, u komoru za izgaranje treba dovesti dodatnu toplinu. Poznat pod nazivom predgrijanje, ovaj je postupak usavršila žarnica. U tom smislu žarnica funkcionira kako uranjajući grijač koji dovodi električnu energiju i zagrijava je do ekstremno visokih temperatura od 1350 °C.
Vrste žarnica
Žarnice s metalnom šipkom jamče savršene radne temperature
Žarnice s metalnom šipkom opremljene su zavojnicom grijanja u šipci žarnice izrađenoj od materijala otpornog na toplinu. Poseban materijal – magnezijev oksid – u unutrašnjosti šipke žarnice štiti zavojnicu grijanja od vibracija i udaraca. Magnezijev oksid ujedno je i sjajan toplinski vodič, pa se toplina koja se proizvodi može brzo raspršiti na van. Žarnice s metalnom šipkom mogu se podijeliti u tri glavne skupine: standardne žarnice sa šipkom, samoregulirajuće žarnice sa šipkom i žarnice sa šipkom AQGS.
Keramičke visokotemperaturne žarnice za temperature do 1350 °C
Keramička visokotemperaturna žarnica („žarnica NHTC”, „Nova visokotemperaturna žarnica” (eng. New High Temperature Ceramic)) ima potpuno keramički grijaći element. Keramičku žarnicu NHTC posebno je razvila tvrtka NGK SPARK PLUG kako bi proizvođačima automobila omogućila da se uspješno usklade s nikad strožim normama za emisije štetnih plinova. Jedan od ciljeva tih normi jest smanjiti omjer kompresije kod dizelskih motora. Žarnice NHTC dosežu temperaturu od 1000 °C za manje od dvije sekundi i zadržavaju toplinu dulje od deset minuta pri temperaturama od 1350 °C.