Iridijske svjećice
Iridijske svjećice NGK trenutno su tehnološki najnaprednije i najkvalitetnije rješenje na tržištu. Imaju iridijsku slitinu na središnjoj elektrodi zavarenu upotrebom posebnom laserskog postupka. Jedan od najtvrđih metala na svijetu, plemeniti metal iridij počinje se topiti pri temperaturi od 2450 °C, što ga čini iznimno otpornim na eroziju nastalu iskrenjem. Njegovom upotrebom vijek trajanja se u odnosu na uobičajene niklene svjećice udvostručuje.
Platinaste svjećice
Ove svjećice imaju platinastu pločicu na središnjoj elektrodi koja jamči konstantnu izlaznu snagu svjećice tijekom čitavog životnog vijeka, čak i u otežanim uvjetima. Budući da ima usku središnju elektrodu, emitira vrlo maleni napon pri iskrenju, šalje ga na bobinu i jamči optimalno izgaranje.
Svjećice s više uzemljenih elektroda
Jedna strategija za produljenje životnog vijeka standardne niklene svjećice jest njeno opremanje s više uzemljenih elektroda. Na takvim svjećicama iskra neprekidno skače na drugu uzemljenu elektrodu. Tako se trošenje raspodjeljuje na do četiri uzemljene elektrode i produljuje se životni vijek svjećice.
Svjećice s V-utorom na središnjoj elektrodi
Načelo patentiranih svjećica NGK SPARK PLUG s V-utorom tehnički je jednostavno, a iznimno učinkovito. V-utor se nalazi na središnjoj elektrodi. Prinudno stvara iskru na vanjskom rubu središnje elektrode gdje se lakše može zapaliti smjesa goriva i zraka. Osim toga, time se smanjuje napon potreban za proizvodnju iskre. Te dvije značajke donose pogodnost bolje moći paljenja, posebice na modernim motorima s izgaranjem siromašne smjese i niskim emisijama, čak i u ekstremnim uvjetima rada.
Svjećice s dodatnim iskrištem
Te su svjećice opremljene kućištem postavljenim blizu izolatora. Ako vrh izolatora začepi ugljikov talog, napon pri iskrenju prvo se spušta do visine ugrađenog kućišta. Budući da skok na kućište u tom slučaju predstavlja niži otpor od onog oko izolatora, dolazi do stvaranja luka iznad kućišta i zapaljenja smjese goriva i zraka. Čim svjećica dosegne temperaturu samočišćenja od 450 °C, ugljikov talog izgara i iskra može nastaviti svojim uobičajenim putem preko uzemljene elektrode.
Svjećice s polupovršinskim paljenjem
Ako ugljikov talog začepi izolator ili je temperatura izolatora ispod vrijednosti za samočišćenje, polupovršinske svjećice pružaju pouzdano pokretanje na hladno. Zbog toga imaju najmanje dvije uzemljene elektrode složene na strani sa zašiljenim vrhom. Luk se proteže od vrha središnje elektrode do vrha jedne od uzemljenih elektroda na gornjem kraju. Tako iskra prvo prelazi preko vrha izolatora. Tim se postupkom zapali smjesa goriva i zraka, ali se i vrh izolatora očisti od ugljikovih taloga svakim iskrenjem.
Hibridne svjećice
Razvijene za motore koji naginju stvaranju ugljikovih taloga zbog svog dizajna, hibridne svjećice imaju „normalnu” uzemljenu elektrodu i dvije manje elektrode bočno. Bočne elektrode se dodiruju ako je svjećica začepljene ugljikom. U tom slučaju napon paljenja protječe prema začepljenom izolatoru, u smjeru navoja. Prolazi preko područja blizu kojeg se nalaze bočne elektrode. Budući da je otpor bočnih elektroda manji od otpora izolatora, napon skače na bočne elektrode i tako svjećica može raditi čak i u otežanim uvjetima. Kada svjećica dosegne svoju radnu temperaturu i talog se ukloni, vraća se u „uobičajen” rad s iskrama koje skaču između središnje i glavne uzemljene elektrode.
Trkaće svjećice
Svjećice koje se upotrebljavaju za utrke moraju podnositi posebno velika opterećenja. Broj okretaja tijekom utrka često prelazi 15.000 o/min. Temperatura, tlak i vibracije u komori za izgaranje toliko su visoki da bi se klasične uzemljene elektrode slomile ili rastopile. Zbog toga trkaće svjećice često dolaze s posebno dizajniranim uzemljenim elektrodama, a u najekstremnijem obliku s prstenasto oblikovanim uzemljenim elektrodama. Iskra skače sa središnje elektrode na prstenasto oblikovanu uzemljenu elektrodu.
Svjećice za LPG/CNG
Svjećice LPG LaserLine dvostruke su svjećice od plemenitog metala, posebno razvijene za motore na plin. Izgaranje plina razlikuje se od izgaranja benzina i potrebne su svjećice koje su posebno prilagođene tim uvjetima. Smjese plina i zraka teže su zapaljive jer je potreban veći napon paljenja, a povećana je i opasnost od kvara na bobinama. Svjećice NGK LaserLine imaju vijek trajanja od 60.000 km, očigledno puno veći od „običnih” svjećica.”
Kompletan asortiman NGK svjećica potražite u najbližoj CIAK Auto poslovnici, a dodatne informacije možete saznati pozivom na besplatni broj telefon 0800 33 88 ili upitom na mail prodaja@ciak-auto.hr