Motori osobnih vozila sa optimiziranom potrošnjom goriva postaju sve snažniji, unatoč smanjenim kubikažama i s manje cilindara. Za pogon sa manje goriva, korisni raspon broja okretaja motora je pomaknut u smjeru broja okretaja praznog hoda. To dovodi do znatnog porasta nepravilnosti u vrtnji kod motora s unutarnjim izgaranjem. Za osiguranje vožnje slobodne od neugodnih vibracija i zaštitu dijelova pogona od štetnih vibracija, potrebno je učinkovito vibracijsko prigušenje. Visoko učinkoviti DMF modeli iz ZF-a omogućuju optimalna torzijska prigušenja.
Tehnologija i izvedba
Zamašnjak s dvije mase postavlja se između motora i mjenjača pored potisne ploče i lamele. Zamašnjaci s dvije mase (DMF) i mehanički torzijski prigušnici (MTD) sastoje se od primarne i sekundarne mase koji su spojeni preko seta podmazivanih opruga. Primarna masa je spojena na radilicu i ima zupčani vijenac za elektropokretač. Primarna i sekundarna masa su postavljene tako da mogu rotirati neovisno. Set opruga je izveden u više modula koji omogućuju i variraju različite karakteristike opruga na optimalan način. Sastoji se od tlačnih opruga zajedno sa vodivim elemenatima koji su izrađeni od plastike visoke čvrstoće.
Svojstva poliamidne plastike izabrana su prema složenosti specifične primjene. Svi zamašnjaci s dvije mase of ZF-a imaju višestupanjske torzijske karakteristike. To se postiže kombinacijom različitog broja tlačnih opruga različite krutosti. Mekane opruge na početku osiguravaju odlično pokretanje i zaustavljanje motora. Nakon toga tvrđe opruge pružaju učinkovito odvajanje torzijskih vibracija i dovoljnu zaštitu od preopterećenja prilikom brzina vrtnje u normalnoj vožnji.
Daljnje poboljšanje prigušenja torzijskih vibracija postiže se dvostrukim redom seta opruga. Drugi set opruga nalazi se radijalno unutar i niže od prvog, što značajno smanjuje torzijsku krutost zamašnjaka. Tlačne opruge unutarnjeg seta opruga djeluju sa smanjenim trenjem na visokom broju okretaja uz visoke razine momenta. Zamašnjak s dvije mase koji ima prigušenje koje se prilagođava broju okretaja omogućuje odlično odvajanje torzijskih vibracija. Prigušenje koje se prilagođava broju okretaja nalazi se na sekundarnoj masi zamašnjaka i nalazi se unutar vanjskog seta opruga. Prilagodljivi prigušnik prema broju okretaja vibrira suprotno od rotacijskih nepravilnosti koje dolaze iz seta opruga zamašnjaka, koji time gotovo u potpunosti uklanja preostale amplitude vibracija u vrtnji. Ovo dodatno vibracijsko prigušivanje omogućava vozilima vožnju sa visokim opterećenjima bez neugodnih zvukova počevši od vrtnje praznog hoda na više.
Prednosti zamašnjaka s dvije mase:
- manje buke
- lakša promjena brzina
- izvanredno ukupno prigušenje vibracija
- cijeli raspon broja okretaja
- jednostavno prilagodljivi konstruciji vozila
- glatka Start/Stop funkcija
- dugi vijek trajanja
- manje dimenzije
- primjena kod običnih kao i kod spojki na izvlačenje
- smanjena potrošnja goriva jer vozilo može raditi na nižim razinama broja okretaja
Svratite u naše poslovnice i uvjerite se u bogatu ponudu i vrhunsku kvalitetu!