UFI kao OE dobavljač surađuje s proizvođačima automobila već od samog dizajna filtera kao i pri postavljanju zahtjeva na kvalitetu filtracije.
Rezultat ove suradnje su inovativni proizvodi visoke tehnologije u linijama filtera goriva ONE, H2O i Defender – zajedničko ovim filterima je da su posebno konstruirani za slučajeve u kojima se zahtijevaju natprosječni učinci filtracije.
Problem novih sistema ubrizgavanja goriva je velika osjetljivost na prisutnost vode u diesel gorivu zbog ekstremno visokih tlakova ubrizgavanja – preko 1000 bara (3. generacija common rail-a 3000 bar-a). Prisustvo vode u gorivu u ovim sistemima pridonosi direktnom oštećenju visokotlačne pumpe i injektora, a posljedično i ostatka motora.
UFI-jev odgovor na ovaj problem je razvoj filtera specifične, patentirane konstrukcije i filtracionih materijala – filteri iz linije H2O odvajaju preko 95% vode iz goriva.
Ovisno o tipu filtera mogu biti u limenom ili plastičnom (zamjenljiv uložak) kućištu. Filterski materijal razvijen u UFI-jevom istraživačkom centru je proizveden od sintetskog materijala – slojeva jedinstvenog polimera koji dozvoljavaju stvaranje dubokog septuma po stupnjevima poroznosti – volumetrijska metoda. Na ovaj način predfiltriranje i fino filtriranje se odvija u istom filteru.
Efekt dubokog septuma u kombinaciji sa specifičnim upotrebljenim polimerima stvara koalescentni efekt – prolaskom goriva kroz polimer manje čestice vode se spajaju u veće čime ih je lakše odvojiti od goriva. Finalno se voda odvaja na celuloznom sloju dok gorivo prolazi dalje. Primjenom ove metode se omogućava vrlo visok stupanj filtracije goriva.
Sami filteri mogu dodatno sadržavati senzore, ventile i/ili grijače.
S obzirom na investirana sredstva u razvoj ove tehnologije, ista je patentirana i proizvodnja ovih filtera zahtijeva plaćanje prava prema UFI-ju. Ostali premium proizvođači s obzirom na neisplativost vlastitog razvoja ovih filtera kupuju iste od UFI-ja i pakiraju ih u svoje kutije (HENGST, MAHLE, KNECHT, MANN…), čime su posljedično skuplji.