Električna osovina se koristi na hibridima čiju primarnu osovinu (pogonsku) pokreće motor koji pokreće vozilo, dok sekundarnu (eOsovinu) pokreće električni motor, čime se dobiva mogućnost paralelnog hibridnog i potpuno električnog pogona.
eOsovina primjenjuje električni okretni moment direktno na osovinu vozila, umjesto da konvencionalni prijenos pretvara u hibridni. Ako vozilo ima prednji pogon, eOsovina pokreće zadnji i obrnuto.
Okretni moment se s električnog motora prenosi na eOsovinu preko jednobrzinskog ili višebrzinskog prijenosa prije prijenosa na poluosovine. Dodatni reduktor omogućuje manjim električnim motorima bržu isporuku više okretnog momenta na kotače.
eOsovine pružaju puno više od pukog pretvaranja vozila u hibridno, također pretvaraju vozilo u vozilo s električnim pogonom na sva 4 kotača. Time se dobija puno više opcija u smislu načina na koji je okretni moment vozila podešen i izbalansiran.
Kako eOsovine utječu na iskustvo vožnje?
Hibridi s eOsovinama su već u stanju nadmašiti konvencionalne pogone u brzini i dinamici. Njihova relativno niska snaga i velika težina su skoro uvijek varljivi i mogu se mjeriti s većinom po voznim svojstvima i dinamici. Osjećaj vožnje je više kao kod bilo kojeg drugog modela iz proizvođačevog asortimana, nego kao kod “tradicionalnog hibrida”.
Način na koji eOsovine omogućuju vozaču da iskoristi direktan okretni moment električnih motora, rezultira zadivljujućim ubrzanjem i fleksibilnošću. Pri tome se ne misli samo na startno ubrzanje – s međuubrzanjima kod npr. pretjecanja se rijetko koja konvencionalna vozila mogu mjeriti. Također, mogu unaprijediti ravnotežu kod zavoja; s ubrzanjem sredinom zavoja eOsovina pomaže zadržavanju vozila na putanji i izlasku iz zavoja sa stabilnošću i ravnotežom puno lakših vozila.
eOsovina daje električnom motoru snagu za rad u skladu s primarnim motorom. Povećanjem brzine vozila, jedva osjetljiv prelazak s primarnog na električni motor može biti prilično zadovoljavajući, ali čak i iskusni i dobri vozači ponekada nisu sigurni koji motor pokreće vozilo.
Koja serijska vozila već koriste eOsovine?
GKN Driveline je vodeći proizvođač tehnologije eOsovina i bili su pioniri u predstavljanju u prepoznatljivim vozilima visoke i premium klase, kao što su Porsche 918 Spyder, BMW i8 (koristi dvobrzinsku GKN eOsovinu), Volvo XC90 T8 Twin Engine (koristi jednobrzinsku GKN eOsovinu) i Mitshubishi Outlander PHEV (koristi višenačinski GKN ePrijenos).
U sljedećih 5 do 10 godina, hibridni vozila s ugrađenim eOsovinama će postati sve više uobičajena jer će kupci tražiti sve više električnih hibridih modela vozila i zakoni o dopuštenim ispušnim plinovima vozila će postajati sve stroži.