Lanac razvoda motora je integralni dio motora i njegovog pogona i izuzetno važan faktor upravljanja pogona. Ove osnovne komponente moraju biti potpuno u skladu kako bi motor radio učinkovito i efektno.
Lanac razvoda motora je važan sastavni dio motora i važan faktor unutarnjeg sagorijevanja.
Razvodni lanac kao prvo povezuje bregastu osovinu, radilicu motora i ostale sastavne i bližeg okruženja koje su gonjene lancem u pokretu (klizače,vodilice itd.).
Osnovne komponente distribucije motora moraju biti harmonizirane do zadnjeg detalja za vrijeme rada motora. Preko lančanih spojnih elemenata, lanac kao cjelina pogoni rotirajuće dijelove motora trpeći pritom razne sile i napetosti kod svih režima rada, brzine vožnje i temperatura motora.
Lanac motora mora kompenzirati habanje za vrijeme rada te biti optimalno nategnut u sustavu distribucije motora, stoga je vrlo važno da su sve komponente lanca precizno napravljene u skladu sa standardima proizvođača vozila i s visokokvalitetnim materijalima.
Kako razvodni lanci imaju dugi vijek trajanja, isto kao i motor, nema preporučenih vremenskih intervala za zamjenu, za razliku od nazubljenog remena.
Lanac razvoda motora sastavljen je od igala, valjaka, čahura i spojnica kako bi se formirala vrlo jaka ali fleksibilna komponenta; konstruiran je da se odupre naprezanju i pritisku uzrokovanim radom ventila motora i radilice tijekom četverotaktnog ciklusa.
Ostale komponente koje su dio seta lanca distribucije su lančanici koji povezuju lanac kako bi provodio sve mehaničke sile zaslužne za pogon motora.
Lančanici su dizajnirani da savršeno odgovaraju lancu. Vodilice koje vode lanac, istovremeno sprječavaju vibriranje lanca motora. Zatezna vodilica služi da zateže i vodi lanac, koji se naizmjenično zateže pomoću natezača; funkcija natezača lanca je održavati razvodne lance pod “naponom” u svim radnim uvjetima.
Jednom postavljen lanac razvoda kada je motor tvornički sastavljen, ne treba pregledati. Međutim, lanac razvoda i njegove komponente mogu kočiti razvod što se obično događa ako postoje produženi servisni intervali ili u nedostatku servisiranja motora vozila. Također, koristeći neispravan tip motornog ulja, smanjuje se životni vijek lanca i drugih komponenti motora.
Kada razmišljate o zamjeni seta lanca razvoda motora, bitno je u startu provjeriti kvalitetu. SWAG setovi razvodnih lanaca su proizvedeni prema standardima originalnih dijelova.
Stavili smo lanac razvoda motora konkurencije na test.
Motor koji je bio u testu je popularan 1.8 Diesel motor, koji je prešao 177.000 km
s originalnim lancem razvoda pogona. SWAG set lanca razvoda pogona je isti kao i originalni lanac razvoda pogona koji je montiran na taj motor.
Motor je demontiran iz vozila i set razvodnih lanaca koji se sastoji od lanca razvoda, natezača, natezne šine i vodilice su montirani. Motor je također imao zamjenu ulja i filtera prije ponovnog montiranja natrag u vozilo.
Vozilom se upravljalo pod normalnim uvjetima na putu dužine 1000 km. Motor je zatim demontiran i set lanca distribucije je pregledan, s nekim zanimljivim rezultatima.
Lanac razvoda nakon testiranja:
Plavom bojom zaokružene su tragovi pritiska na rolicama – nepravilno nalijeganje
Tragovi vodilice natezača lanca:
Tragovi trošenja na natezaču lanca:
Zaključak testiranja: zbog tragova habanja na razvodnim lancima koji su potpuno neproporcionalni u odnosu na prijeđenu kilometražu, cijeli zamjenski dio – set lanca distribucije motora je procijenjen kao kritičan. Iako su komponente, kao što su natezač lanca i natezna šina ocijenjeni kao izvanredni, a vodilica kao beznačajna, negativna dijagnostika ustanovljena je za razvodni lanac i odstupa od tehničkih standarda industrijskog lanca i stoga nije prikladan za OE primjenu.
Dakle, kada razmišljate o nabavi seta lanca distribucije motora, prvo razmotrite kvalitetu materijala od kojih su pripadajuće komponente izrađene. Pritom se oslonite na test OE kvaliteta SWAG rezervnih dijelova.