AMS-ovo ispitivanje kočnica međunarodno je priznato ispitivanje za određivanje zaustavnog puta vozila koje je razvio časopis „Auto Motor und Sport“ (vodeći njemački časopis za automobilizam). Na njega se pozivaju čak i njemački automobilski klub (ADAC) i TÜV (njemačko ispitno tijelo).
Ispitivanje: Jesu li kočione obloge učinkovite pri kočenju toplim ili hladnim kočnicama?
U autu se nalaze dvije osobe i vreće napunjene granuliranim čelikom kako bi se dosegnula dopuštena bruto težina vozila. Automobil se zatim zaustavlja kočenjem na brzini od 100 km/h deset puta zaredom. To znači da je riječ o intenzivnom ciklusu ubrzavanja i kočenja u kojem se disk kočnice mogu zagrijati na temperature do 700 °C.
U tim je uvjetima također moguće simulirati ozloglašeni osjećaj slabljenja kočnice (fading) pri vožnji nizbrdo do vrha napunjenim vozilom na ravnoj površini. Slabljenje je izraz koji se koristi za opis smanjenog učinka kočenja do kojeg dolazi kada je vozilo vrlo opterećeno. Visoke temperature koje proizlaze iz ovog ispitivanja otpuštaju vezivna sredstva iz kočione obloge koja stvaraju mazivni sloj između kočione obloge i kočionog diska smanjujući tako koeficijent trenja i učinak kočenja.
U ovom AMS-ovom ispitivanju ocjenjuju se samo prvo i deseto kočenje kako bi se dobile informacije o karakteristikama kočionih obloga kad su hladne i tople. Postavlja se pitanje jesu li kočione obloge jednako učinkovite pri visokim temperaturama kao i kada su hladne.
Rezultati: Razlike koje znače život ili smrt
Audi A5
Kočione obloge Textar jednako su učinkovite kao kočione obloge proizvođača izvorne opreme pri kočenju hladnim i toplim kočnicama i postigle su najstabilnije rezultate u usporedbi sa svojom konkurencijom. Prvo i deseto kočenje razlikuju se za samo 0,2 m. To je jednako razlici koju je postigla kočiona obloga koju je ugradio proizvođač izvorne opreme. Najveće odstupanje konkurencije iznosi 2,8 m, što je približno tri četvrtine automobilske dužine: udaljenost koja može imati razorne posljedice.
Slika 1. Zaustavni put – kočenje hladnim kočnicama
Slika 2. Zaustavni put – kočenje toplim kočnicama
VW Passat Variant
Kočione obloge Textar i proizvodi konkurencije učinkovitiji su od materijala proizvođača izvorne opreme kada su kočnice hladne. Čak i kada su kočnice bile vruće, sve su kočione obloge osim jedne uspjele smanjiti zaustavni put u usporedbi s kočionim oblogama proizvođača izvorne opreme.
Kočione obloge Textar su najsigurnije u tom području: prvo i deseto kočenje razlikuju se za samo 0,2 m. To je jednako vrijednosti koju je postigla kočiona obloga koju je ugradio proizvođač izvorne opreme. Najveća razlika udaljenosti konkurencije iznosi 8,7 m, što su približno dvije automobilske dužine: udaljenost koja može predstavljati razliku između života i smrti.
Slika 3. Zaustavni put – kočenje hladnim kočnicama
Slika 4. Zaustavni put – kočenje toplim kočnicama
Zaključak: Textar je učinkovitiji od svih svojih konkurenata
Kočione obloge Textar su učinkovitije od svih svojih konkurenata tijekom kočenja hladnim i toplim kočnicama i postigle su čak i bolje rezultate od kočionih obloga proizvođača izvorne opreme u VW Passat Variantu. Taj rezultat pokazuje koliko je pitanje sigurnosti bitno za tvrtku Textar.
On također pokazuje da kočione obloge s tržišta zamjenskih dijelova mogu biti čak i bolje od proizvoda koje je izvorno ugradio proizvođač automobila – pod uvjetom da se odabere kvalitetan proizvod poput proizvoda tvrtke Textar.
Textar proizvode, kao i najširu ponudu autodijelova, potražite u najbližoj CIAK Auto poslovnici. Za dodatne informacija o cijenama i proizvodima kontaktirajte nas na besplatni info telefon 0800 33 88 ili upitom na mail prodaja@ciak-auto.hr .