Bosch je 1979. godine pokrenuo serijsku proizvodnju elektroničkih sigurnosnih sustava koji su se razvijali usporedno s automobilskom industrijom
- Zahvaljujući ABS-u smanjuje se put kočenja, a vozilom je i dalje moguće u potpunosti upravljati u slučaju punog kočenja
- Početak i osnova razvoja dodatnih sustava za sigurnu vožnju
- Tijekom 40 godina Bosch je proizveo približno 457 milijuna sustava za upravljanje kočnicama ABS i ESP
Karlsruhe (Njemačka) – Pouzdano kočenje oduvijek je ključna značajka sigurne vožnje. Međutim, u slučaju pretjerane sile kočenja kotači se mogu blokirati. Time se onemogućava upravljanje vozilom, a može doći i do proklizavanja. Godine 1979. Bosch je bio prvi dobavljač koji je na tržište plasirao sustav protiv blokiranja kotača (ABS) koji se razvijao usporedno s automobilskom industrijom. Taj elektronički sustav u ranoj fazi prepoznaje vjerojatnost blokiranja kotača i ciljano smanjuje tlak u kočnicama. Zahvaljujući tome moguće je i dalje upravljati vozilom, čak i u slučaju potpunog kočenja ili cestovnih površina s različitim razinama prianjanja. Vozač tako može izbjeći prepreke i sigurno zaustaviti vozilo čak i pri naglom kočenju. ABS stoga već 40 godina pridonosi sprječavanju prometnih nesreća i značajnom povećanju sigurnosti na cesti. Osim toga, ABS ne opterećuje kočnice jer sprječava nastanak istrošenih točaka na gumama uzrokovanih blokiranjem kotača i proklizavanjem.
Kao i većina novorazvijenih sustava, ABS se prvi put upotrijebio u osobnim automobilima visoke klase kao što su Mercedes klase A ili BMW serije 7. Ubrzo je postao dostupan kao oprema za kompaktnu klasu – isprva uz nadoplatu, a zatim kao standardna oprema. Do 1990. približno šest milijuna vozila diljem svijeta bilo je opremljeno Boschevim ABS-om. Njegov učinak na povećanje sigurnosti na cesti bio je očigledan, zbog čega su se proizvođači automobilske opreme obvezali na opremanje svih osobnih automobila proizvedenih od sredine 2004. godine nadalje ABS-om kao standardnom opremom. Od početka 1991. godine kamione čija je bruto težina premašivala 3,5 tona i autobuse s više od osam sjedala bilo je moguće registrirati samo ako su bili opremljeni ABS-om.
Naposljetku, sustavi protiv blokiranja kotača postali su dostupni i za motocikle, čime su se spriječile teške prometne nesreće uzrokovane blokadom kotača. Početkom 2016. godine ABS je postao obvezan za sve nove motocikle čiji obujam premašuje 125 cm3. Od 2017. godine svi novoregistrirani motocikli moraju biti opremljeni ABS-om.
Bosch je 2018. plasirao na tržište eBike ABS – prvi sustav protiv blokiranja kotača za bicikle s električnim pogonom koji su spremni za serijsku proizvodnju. Njime se omogućava sigurno i kontrolirano kočenje u teškim uvjetima.
Neprestani daljnji razvoj Boschevih komponenata za ABS
Kad senzor brzine obavijesti upravljačku jedinicu o neposrednom blokiranju kotača, upravljačka jedinica šalje signal hidrauličkom modulatoru, što omogućava smanjenje tlaka u kočnicama. Time se sprječava blokiranje kotača. Tijekom posljednjih 40 godina Bosch neprestano unaprjeđuje ABS: komponente sustava postaju sve manje, kompaktnije i snažnije.
Istodobno je ABS postavio temelje za razvoj dodatnih modernih sustava za sigurnu vožnju. Primjerice, sustav za kontrolu proklizavanja (TCS) i elektronički program stabilnosti (ESP®), temelje se na ABS-u. Međutim, čak i ulje za kočnice mora ispuniti sve veće zahtjeve koje za njih postavljaju moderni kočnički sustavi. Bosch stoga nudi ENV6, iznimno dinamičko ulje za kočnice niske viskoznosti s visokim vrelištem koje je razvijeno posebno za trenutačne i buduće kočničke sustave. Ukupan zbroj sustava za upravljanje kočnicama ABS i ESP® koje Bosch isporučuje u posljednjih 40 godina doseže ogroman iznos od gotovo 457 milijuna sustava koji su ugrađeni diljem svijeta do 2019. godine.