Senzor temperature ispušnih plinova ugrađuje se uglavnom kod dieselskih motora, te se nalazi ispred katalizatora i/ili ispred filtera čestica.
Kako samo ime kaže, svrha senzora je mjerenje temperature ispušnih plinova, te pretvaranje iste u električni signal koji se šalje u centralnu jedinicu motora u svrhu poboljšanja smjese goriva i smanjenja emisije štetnih plinova.
Senzor je načinjen ili od sitnih keramičkih čestica ili od titanske legure koje čine dio koji se naziva THERMISTOR i izrazito je brz u davanju informacije, te mu treba manje od 7 sekundi za promjenu temperature od kućne do čak 1000°C.
Najčešći kvarovi kod ovog tipa senzora su prekomjerne vibracije u ispušnom sistemu koje mogu slomiti unutarnje spojeve senzora, prekomjerna temperatura ispuha (900°C +) koja mijenja strukturu THERMISTORA te posljedično do slanja pogrešnih informacija.
Posljedica kvara je povećanje potrošnje goriva, te dugotrajnija i češća samozapaljenja unutar filtera čestica. Treba napomenuti da ispravan senzor služi i kao zaštita drugih dijelova motora jer bi se zbog njegove neispravnosti mogle dogoditi i teže havarije na motoru.