GKN-ov sustav nove koaksijalne električne osovine (eTwinsterX), je u statusi prototipa i testiranja u testnom vozilu na GKN-ovom poligonu.
GKN-ov eTwinsterX sustav ima veće mogućnosti od bilo kojeg trenutnog elektrificiranog pogonskog sustava. Značajno je manji nego sustavi ekvivalentne snage, omogućavajući integraciju u mnoštvo vozila i u mnoštvo izvedbi: kao prednji pogon, kao zadnji pogon ili kao pogon na sva 4 kotača. Raspon potencijalnih primjena se proteže od najmanjih električnih gradskih automobila do luksuznih SUV plug-in hibrida i potpuno električnih super-automobila s pogonom na sva 4 kotača.
Nova eTwinsterX jedinica pruža vodeću učinkovitost u industriji zahvaljujući svom koaksijalnom formatu koji omogućava direktniji protok okretnog momenta, kao Iioptimizirani dvobrzinski električni prijenos te strategiju pametne promjene brzina. Kao što i ime sugerira, novi sustav električne osovine inkorporira GKN-ovu nagrađivanu Twinster tehnologiju okretnog momenta, isporučujući specifične prednosti za stabilnost i sigurnost vozila.
GKN-ov Twinster sustav je iz korijena revolucionarizirao način na koji sustavi s pogonom na sva 4 kotača mogu funkcionirati i pružati povratni efekt vozaču. Istiskujući konvencionalne (i kompliciranije) pogonske sustave, jedinstvena tehnologija se sastoji od 2 spojke, kontrolirane zasebno kako bi raspodijelile precizne razine okretnog momenta na svaki kotač. Zato Twinster omogućava više slobode u kontrolnim sustavima, koji mogu povećati dinamičke mogućnosti vozila.
Upotrijebljen u obliku prototipa u novom demonstratorskom Volvu XC90, eTwinster jedinica koristi GKN-ovu koaksijalnu električnu osovinu (eAxle), već ugrađenu u navedenom vozilu, i poboljšava ju svojim sustavom precizne raspodjele okretnog momenta. Dobivanjem visokih razina okretnog momenta, koje su dostupne trenutno, GKN-ov sustav pruža značajne prednosti kod upravljanja tim okretnim momentom u pogonskom sklopu, kako bi se unaprijedila stabilnost i trenje.
Dodavanje GKN-ovog Twinster sustava svojoj koaksijalnoj električnoj osovini (eAxle) igra na snagu potonje. Zbog svog jedinstvenog integriranog dizajna, gdje elektromotor obujmljuje poluosovinu, eAxle je prosječno 15% manja i 10% lakša od električnih sustava vozila koja koriste zasebne komponente. Direktniji protok okretnog momenta i manji broj spojeva također znače da je koaksijalna eAxle učinkovitija i rafiniranija od ostalih sustava.
eTwinsterX: na testiranju u bespućima Švedske
Za testiranje je odabran GKN-ov prototip vozila Mercedes AMG GLA 45. Vozilo je prepravljeno za upotrebu u hladnim uvjetima na testnom poligonu u Arjeplogu u Švedskoj i ima ugrađenu prvu funkcionalnu verziju eTwinsterX tehnologije, koja će omogućiti dubinsku analizu i procjenu.
U ovoj premijernoj primjeni, sustav dodaje razne mogućnosti pogonu na zadnje kotače, uključujući pravilnu raspodjelu okretnog momenta za trenje, stabilnost i dinamičnost, kao i za funkcionalnost plug-in hibrida. Također omogućuje vozilu da se kreće samo na električni pogon pomoću dvobrzinskog prijenosa, time dodajući doživljaju vožnje element visokih performansi bez emisije štetnih plinova.