Kočiona tekućina je jedna od najvažnijih tekućina u automobilu i bez nje sigurna vožnja ne bi bila moguća jer kočnice ne bi radile. Kočiona tekućina prenosi silu kojom vozač preko pedale kočnice djeluje na kočnicu kotača.
Kako bi to uvijek ispravno funkcioniralo kočionu tekućinu treba redovito mijenjati prilikom servisa ili održavanja vozila. Kočiona tekućina je higroskopna, što znači da upija vlagu iz okoline. Ako kočiona tekućina upije previše vlage, mokro vrelište se znatno smanjuje i time se uvelike povećava opasnost od kvara kočionog sustava pri velikom opterećenju.
Primjer vožnje na nizbrdici: Ako je noga stalno na kočnici temperatura kočione tekućine raste. Kad se dostigne vrelište, vezana voda počinje ključati i u kočionom sustavu se stvaraju mjehurići pare.
Rezultat: U kočionom sustavu ne može nastati tlak = kočnice ne rade!
DOT čini razliku
Kočionu tekućinu treba mijenjati svake dvije godine. Pri odabiru tekućine morate poštivati specifikacije proizvođača jer postoji nekoliko vrsta tekućina:
- DOT 3, 4, 5 i 5.1 razlikuju se prvenstveno po temperaturi vrelišta i viskoznosti u hladnom stanju.
- DOT 3, 4 i 5.1 su na bazi glikola
- DOT 5 je na bazi silikona
Što je viši DOT razred, viša je i temperatura vrelišta i mokro vrelište. Tekućine viših DOT razreda mogu se mijenjati u duljim intervalima. DOT standardi temelje se na FMVSS-116 standardu američkog ministarstva prometa (Department of Transportation – DOT).Pregled savjeta proizvođača
Svaki proizvođač automobila kočione tekućine koje koristi u svojim vozilima označava posebnim šiframa. U ovoj tablici naveden je pregled šifri pojedinih proizvođača te naputak na odgovarajuću Textar kočionu tekućinu.
Pomoću nje možete lako odrediti koja je Textar kočiona tekućina prikladna za vaše vozilo.
Kratko objašnjenje tehničkih pojmova:
Suho vrelište: Svojstvo nove, nekorištene kočione tekućine. U ovom stanju kočiona tekućina je gotovo anhidridna (bezvodna). Suho vrelište obično iznosi od 240 do 280°C.
Mokro vrelište: Svojstvo kočione tekućine pri kraju trajanja. Pri udjelu vode od 3,5% tekućinu treba zamijeniti. Ovo definirano mokro vrelište ne smije se snižavati.
Viskoznost: Opisuje protok kočione tekućine. Što je viskoznost niža, to je brži protok kočione tekućine kroz kočioni sustav i brže se prenose signali za kočenje.