PRIJE UGRADNJE
- Pažljivo pročitajte postupak koji je preporučio proizvođač ili tehnički priručnik za taj model vozila
- Ako je potrebno, očistite donju stranu automobila u blizini ovjesa
- Ovisno o dizajnu ovjesa ostavite automobil na kotačima ili ga podignite u zrak.
- Pažljivo proučite položaj izvornog amortizera i svih povezanih dijelova. Kod nekih amortizera, posebice vodoravnih, važan je smjer ugradnje.
TIJEKOM UGRADNJE
- Postoji rizik od okretanja klipnjače pri pritezanju što bi moglo izazvati oštećenje brtve i istjecanje ulja što će trajno onesposobiti amortizer.
Pneumatskim pištoljem se možete služiti samo za skidanje. Iz navedenog razloga nemojte upotrebljavati pneumatski pištolj prilikom ugradnje novih amortizera. - Ako ulovite klipnjaču kliještima, oštetit će se krom koji će zatim oštetiti uljnu brtvu a to znači da je amortizer uništen. Stoga nikada ne blokirajte klipnjaču kliještima.
- Ako je amortizer hidraulični, nemojte ga zaboraviti pripremiti prije nego što ga postavite u automobil.
- Amortizer treba pripremiti u običnom radnom uspravnom položaju ako se postavlja vertikalno u automobil ili pod određenim kutom ako se postavlja s nagibom.
- Nikada nemojte pritezati nagnute amortizere kada kotači nisu na tlu.
- Kada je izvorni amortizer montiran pod nagibom, pažljivo pročitajte upute i zapamtite da nagnute amortizere uvijek treba postaviti na određenoj udaljenosti od gornjih i donjih ležajeva.
- Za pravilnu ugradnju upotrijebite moment ključ.
- Nemojte previše stegnuti gumene uvodnice nosača.
- Zategnite sve matice ili nosače bez da ih blokirate.
- Zategnite do kraja uz pomoću moment ključa kada je vozilo na kotačima nakon što ste ga malo pomaknuli (da sve sjedne na svoje mjesto).
- Provjerite geometriju vozila svaki put kada promijenite opružnu nogu.
- Nakon zamjene opružne noge, provjerite tlak u gumama.
- Provjerite geometriju (nagib, zatur, usmjerenost), posebice jesu li kotačni usporedno poravnati.
ALATI ZA UGRADNJU
- Preporučuje se primjena specijalnih alata prilikom ugradnje amortizera.
- Pravilna montaža opružnih nogu moguća je samo uz pomoć potrebnih alata za ugradnju.
- Upotrebom alata u velikoj mjeri otklanjaju se slučajevi odbacivanja jamstvenih prava uslijed nepravilne ugradnje ili kvara amortizera – pojave zvukova u vrlo kratkom periodu nakon ugradnje , rano istrošenje selen blokova i gumenih zglobova.
- Ušteda vremena postavljanja do 70 %.
- U konačnici povećanje zadovoljstva klijenata.
ODLAGANJE DOTRAJALIH AMORTIZERA
- Postavite amortizer u okomit položaj (korak 1)
- Iz sigurnosnih razloga uvijek nosite zaštitne naočale i rukavice (korak 2)
- Provjerite da li je amortizer osiguran i pobrinite se da se ne može pomicati tijekom postupka bušenja.
- Prije bušenja, potpuno izvucite klip koji uvijek mora biti okrenut prema dolje.
- Probušite rupu veličine 3 mm na udaljenosti od 2 cm od gornjeg kraja tijela rezervne cijevi sa spremnikom plina kako bi osigurali istjecanje plina. (korak 3)
- Nakon što nestane tlak plina, probušite rupu promjera 5 mm na mjestu 6 cm od vrha tijela amortizera. (korak 4)
- Pomičite klip gore i dolje minimalno 10 puta kako biste ubrzali istjecanje ulja. (korak 5)
- Osigurajte da ulje potpuno iscuri iz tijela amortizera. (korak 6)
- Ulje amortizera treba odložiti u odgovarajući spremnik (kao motorno ulje), u skladu s nacionalnim zakonom za odlaganje otpada (korak 7)
- Informacije o tome gdje treba odložiti ulje i preostale metalne dijelove potražite od mjesnih vlasti te ih u skladu sa regulativom odložite na za to predviđena odlagališta (korak 8)
Najveću ponudu autodijelova potražite u najbližoj CIAK Auto poslovnici, pozivom na besplatni info telefon 0800 33 88 ili upitom na mail prodaja@ciak-auto.hr.