Kada su vaši amortizeri počeli propuštati ulje?
Činjenica da uočite manju količinu ulja na samom tijelu amortizera (posebice na klipnjači) ne ukazuje odmah na kvar i potrebu za zamjenom ako su na testu dokazali ispravnost i pravilno funkcioniraju. Određena količina manjih tragova ulja je potpuno normalna, pa čak i potrebna za podmazivanje brtve klipnjače. Stoga nikada ne procjenjujte ispravnost ili zauljenost amortizera nakon vožnje po kiši. Kada ih provjeravate moraju biti suhi.
Ovo je najbolji način da obavite takvu vrstu provjere:
- Provjerite samo tijelo amortizera suhim prstima (pri tome nemojte rukom hvatati sjajnu klipnjaču nego samo širi dio samog tijela amortizera koji je obično bojan u crnu ili žutu boju).
- Ako vam prsti ostanu suhi amortizer vjerojatno ne propušta. Ako sumnjate, temeljito obrišite amortizer i ponovno ga provjerite nakon nekoliko dana.
Vidljivi tragovi ulja na samom tijelu amortizera:
Uzrok:
Tijekom svakog radnog hoda, klipnjača iznosi vrlo malu količinu ulja iz radnog cilindra s klipnjačom kako bi podmazala brtvu.
Posljedica:
Ako je amortizer bio suh, ostatak ovog ulja će biti vidljiv.
Komentar:
Ovo ulje ne ukazuje na oštećenje amortizera i nemate razloga za brigu. Nakon dužeg razdoblja uporabe, ostaci uljane maglice mogu biti vidljivi na otprilike jednoj trećini cijevi amortizera.
Amortizer pokazuje jasne tragove ulja:
Uzrok:
Ako na amortizeru pronađete jasno vidljive tragove ulja uzrok je obično istrošenost brtvi klipnjače. Postoje razni razlozi za takvo trošenje;
– Dugotrajno vrijeme rada (dotrajalost amortizera ili puno prijeđenih kilometara bez kontrole/zamjene)
– Loše stanje kolnika i neadekvatna vožnja po izuzetno lošim putevima
– Pijesak ili prljavština na cesti
Posljedica:
Neispravna brtva klipnjače dovodi do gubitka ulja što smanjuje silu prigušenja. Čisti tragovi ulja ukazuju na potrebu zamjene amortizera.
Vidljive veće količine mase za zaštitu podvozja automobila na tijelu amortizera:
Uzrok:
Događa se često da zaštitna smola/vosak koji služi kao zaštita podvozja vašeg automobila završi na samom tijelu amortizera pa vas to ne treba odmah uputiti na zamjenu ili servis. Možete biti sigurni da te tvari nisu stigle zbog propuštanja amortizera. Obično, takvi tragovi ukazuju na to da je sredstvo za zaštitu podvozja ili vosak nanošena ručno kako bi se osigurala najveća moguća trajnost komponenti. Međutim, ovaj postupak nažalost nije učinkovit.
Posljedica:
Čini se da ulje curi.
Toplina se sporije prenosi u kontaktu s hladnim zrakom i može doći do pregrijavanja.
Komentar:
Sredstvo za zaštitu ili konzervirajući vosak ne smiju biti na tijelu amortizera pa ih što prije uklonite! Akumulirana prljavština na cesti također se često pogrešno dijagnosticira kao curenje pa dobro provjerite da li je zaista riječ o ulju amortizera.
Kromirani sloj vidno oštećen na istrošenoj klipnjači:
Uzrok:
Propuštanje se također može dogoditi kada je kromirana obloga na klipnjači istrošena. Razlozi za to su obično:
– Ozbiljnije oštećenje kućišta ili klipnjače prilikom nestručne montaže samog amortizera
– Pogrešno postavljene točke pričvršćenja amortizera
Posljedica:
Oštećenje brtve i vodilice klipnjače, što dovodi do gubitka ulja i smanjenih performansi
Komentar:
Možete spriječiti buduće oštećenje kromirane obloge na klipnjači samo zatezanjem svih vijaka kada vozilo stoji na kotačima.
Nemojte sami bez stručnog nadzora pokušavati zamjenu istrošenih amortizera pošto ne poznajete dovoljno dobro proceduru
Oštećena klipnjača:
Uzrok:
Oštećenje površine klipnjače također može prouzročiti curenje amortizera. Obično se takva vrsta oštećenja javlja kada se klipnjača drži kliještima tijekom montaže.
Posljedica:
Gruba površina klipnjače uzrokuje trganje brtve, što dovodi do gubitka ulja i smanjenih performansi.
Komentar:
Da biste izbjegli oštećenje klipnjače, koristite samo posebne alate i potražite pomoć profesionalaca kada planirate zamjenu potrošenih, dotrajalih ili oštećenih amortizera.