Bilo da se radi o originalnom tvorničkom opremanju vozila ili tržištu rezervnih dijelova – visok postotak gospodarskih vozila širom svijeta opremljen je kočionim oblogama marke Textar – vodećom markom tvrtke TMD Friction. Osnovu uspjeha predstavlja program koji je optimalno usklađen s različitim vozilima i kočnicama kao i snažna usmjerenost na istraživanje i razvoj.
Kao lider na tržištu rezervnih dijelova Textar sada predstavlja sljedeću inovaciju – kočione obloge lagane konstrukcije za gospodarska vozila razvijene u programu „Light Technology” tvrtke TMD Friction.
Argumenti velike težine u prilog lakoj konstrukciji
Izazov s kojim se suočava teški prijevoznički promet je masa. Masu je potrebno ubrzati uz veliki utrošak energije, a u slučaju hitnosti potrebno ju je u najkraćem mogućem roku ponovno dovesti u mirovanje. S jedne strane to znači intenzivnu potrošnju goriva, a s druge strane veliko trošenje kočionih obloga. Svako smanjenje težine ovdje znači uštedu troškova i istovremeno štiti okoliš. Kočiona obloga, međutim, je zaista mala komponenta i stoga pruža vrlo malo prostora na kojemu se to može tehnički realizirati.
TMD-ovim inženjerima je ipak uspjelo smanjiti težinu bez promjene geometrije obloge i bez umanjivanja učinkovitosti kočionih obloga. Stoga je bez problema moguća zamjena dosad primjenjivanih standardnih kočionih obloga inovativnim laganim kočionim oblogama marke Textar.
Iskoristite prednosti jednostavne zamjene bez promjene geometrije
Štednja na lagan način
Ova se inovacija temelji na tanjoj, a time i lakšoj nosivoj pločici obloge za gospodarska vozila, koju je u sklopu svog programa „Lightweight Technology” proizvela tvrtka TMD Friction. Manja debljina nosive pločice kompenzira se međuslojem koji uz jednaku trajnost i opteretivost pločice ima manju specifičnu težinu od čelika. K tome valja dodati manje trošenje sustava kočnice/osovine koje se temelji na smanjenju težine. Polazeći od kombinacije kamiona s prikolicom sa 6 osovina, ovdje je moguće ostvariti uštedu na težini do 7 ½ kg. Ovime se smanjuju potrošnja goriva i emisije CO2, a dodatnim teretom može se generirati dodatni prihod. Za prijevoznička poduzeća to se uvelike isplati.