Gume su također važna komponenta ovjesa. Gume su opruge koje mogu nekontrolirano poskakivati ako su amortizeri istrošeni. Nekontrolirano poskakivanje guma može uzrokovati gubitak kontakta gume s površinom ceste, čime se otežava kočenje i upravljanje. Kada se u sustavu ovjesa pojavi problem, gume često mogu pomoći u dijagnostici. Postoje slučajevi kada je samo jedna guma zahvaćena, kao i kada su obje zahvaćene. Stoga provjerite postoje li na gumama neobični uzorci trošenja.
Guma pravilno napuhana
Kada guma radi uz svoj radni tlak i pravilno poravnanje kuteva upravljačkog sustava (nagib kotača, zatur i usmjerenost kotača), ujednačeno će se trošiti duž čitave površine koja se okreće. Kada su gume pravilno napuhane, postižu se najbolji rezultati u pogledu kontrole proklizavanja te učinkovitosti upravljačkog sustava i sustava kočenja. Postiže se i maksimalna udobnost te se produljuje vijek trajanja guma.
Nizak tlak guma
U ovom se slučaju guma mnogo više troši oko rubova (desno i lijevo) površine koja se okreće jer se zbog niskog tlaka guma udubljuje i mnogo manje troši u sredini. Nizak tlak guma jedan je od najčešćih uzroka nesreća povezanih s gumama. Ova vrsta problema povećava rizik od nesreće jer osim brzog, nejednakog trošenja guma, uzrokuje i smanjenje učinkovitosti ubrzavanja i kočenja te ograničava učinkovitost upravljačkog sustava vozila.
Prekomjerno napuhane gume
Ova se vrsta problema prepoznaje prema trošenju koje je ograničeno na srednji dio površine koja se okreće zbog ispupčenosti uzrokovane unutarnjim tlakom gume. Prekomjerno napuhane gume na nekoliko načina negativno utječu na sigurnost i udobnost vozila zbog manje površine kontakta gume i tla, kao i zbog gubitka elastičnosti i povećanog osjećaja krutosti ovjesa, uključujući brzo trošenje guma i smanjenje učinkovitosti sustava protiv proklizavanja i sustava kočenja.
Trošenje uzrokovano istrošenim amortizerima
Nejednako trošenje površine guma obično je posljedica lošeg stanja amortizera. U tim slučajevima trošenje uglavnom poprima cikličan uzorak (trošenje se javlja na jednakim udaljenostima jer istrošeni amortizer uzrokuje poskakivanje kotača određenom frekvencijom koja uništava gumu u ujednačenom uzorku).
Neispravan bočni nagib kotača
Trošenje guma koje se ovdje javlja uzrokovano je neispravnim bočnim nagibom kotača. To može dovesti do unutrašnjeg ili vanjskog trošenja na rubovima guma. Ako je nagib kotača pretjerano pozitivan (vrh gume se ističe) uzrokovat će trošenje na vanjskom rubu gume. Ako se guma previše ističe pri dnu, tj. kad je nagib kotača negativan, dolazi do unutrašnjeg trošenja gume. Da bi se ispravila ova vrsta trošenja guma, potrebno je podesiti bočni nagib guma.
Pogrešan kut usmjerenosti kotača
Ova se vrsta trošenja naziva „skošenim”, a uzrokuje ga neispravan kut usmjerenosti kotača. Ako usmjerenost kotača nije ispravna, gume se povlače duž ceste. Povlačenje odgovara vrijednosti za koju odstupaju od kuta usmjerenosti. Primjerice, ako se ističu samo 5 mm, guma će se na jednu stranu povlačiti 0,5 metara za svaki kilometar.
Neispravan kut usmjerenosti kotača na stražnjoj osovini (vozila s pogonom na prednje kotače). Ovo je stražnja guma na vozilu s pogonom na prednje kotače. Stražnji kut usmjerenosti kotača nije ispravan, što je uzrokovalo dijagonalan uzorak trošenja. Kod većine vozila s pogonom na prednje kotače moguće je podesiti usmjerenost stražnjih kotača na tvorničke vrijednosti ili s pomoću instalacije kompleta s poslijeprodajnog tržišta.