U hibridnim vozilima motor na unutarnje izgaranje radi pored lokalno bezemisijskog elektro motora. Ali u mnogim potpuno hibridnim vozilima, ove dvije komponente rade vrlo neravnomjerno. Postojeći puni hibridi, na primjer, mogu voziti na baterije oko tri kilometra pri brzinama ne većim od 50 km/h. Većinu vremena, ova hibridna vozila pogonjena su motorom na unutarnje izgaranje. Odgovarajuća mala baterija se puni samo dok je vozilo u pogonu i to uglavnom obnavljajući kinetičku energiju tokom kočenja, procesom poznatim kao „rekuperacija“ ili „regeneracija“.
Dodatak koji povećava performanse
Sve se to treba promijeniti u bliskoj budućnosti: budući hibridni modeli ovisiti će o jačim baterijama koje se mogu puniti iz vanjske utičnice. ZF ima dodatak na ovu plug-in hybrid tehnologiju koristeći hibridni pogon koji omogućuje vozilu da radi kao pravo električno vozilo. Uz autonomiju do 50 kilometara po punjenju baterija, oni mogu zadovoljiti većinu dnevnih potreba odlaska na posao i s posla koristeći samo električni pogon. Električni pogon omogućuje više nego što je potrebno snagu za kratke sprinteve do 120 km/h na većini cesta ili autocesta, dok benzinski motor za to mora raditi na većim brzinama. Međutim, postojanje motora na unutarnje izgaranje rješava problem autonomije koji i dalje postoji za potpuno električna vozila..
Novim plug-in hybrid sustavom, ZF je napravio slijedeći veliki korak u razvoju hibridne tehnologije koju tvrtka razvija od 2008. godine. “Uveli smo već toliko inovacija i razvoja da sada nudimo proizvođačima vozila de fakto novi sustav „sve-u-jednom“ koji omogućuje da uvedu električni pogon u velik dio njihove ponude vozila,” objašnjava dr. Ralf Kubalczyk, voditelj razvoja hibridnog pogona u ZF-u, koji je također zadužen za integraciju tih sustava. U ovom novom konceptu snažniji električni motor ima znatnu ulogu.. ZF će uskoro započeti proizvodnju 90 kW električnih motora za plug-in hibridne sustave.
Alexander Gehring, voditelj električnih pogona u ZF-u, i njegov tim rade na dva različita koncepta: prvi, na hibridnom modulu koji je ugrađen u vlastiti ZF-ov transmisijski sustav. U ovom slučaju, električni motor, koji je između spojke i torzijskog ublaživača potpuno je redizajniran za sustav i ugrađen u zvonoliko kućište prijenosa. Ali tim također radi na razvoju modula drugih transmisija, tako da projektanti novih vozila ne moraju raditi dodatne izmjene na prijenosu koju već koriste. Nekoliko stvari se izmijenilo u samom prijenosu, koji se bazira na ZF-ovom uspješnom 8-brzinskom automatskom mjenjaču, nazvanom 8HP. Kubalczyk-ov tim inžinjera prilagodili su sustav tako da troši integrirani plug-in sustav.
Treća komponenta je elektronika pogona, koja ima vitalnu ulogu u upravljanju energijom plug-in hibridnog sutava pretvarajući baterijsku snagu istosmjerne struje u izmjeničnu struju visokog napona koju električni motor treba za pogon vozila. Elektronika pogona također izravnava fluktuacije napona koje bi bez toga osjetili vozači kao nagle i neugodne gubitke snage pri ubrzavanju. Ne samo da ZF nudi objedinjene sustave, nego su svi dijelovi ovog ZF sustava dobavljivi i pojedinačno.
Za više informacija o ZF proizvodima, kontaktirajte nas na besplatni info telefon 0800/33 88 ili svratite u najbližu poslovnicu CIAK Auto te se uvjerite u najširi izbor autodijelova!