PIERBURG je vodeća tvrtka na polju kontrole ispušnih plinova, sa dugogodišnjim iskustvom u suradnji sa proizvođačima vozila.
Uslijed sve većih ekoloških zahtjeva dolazi do stalnog razvoja novih tehnologija, te jednu od njih upravo predstavljamo.
Radi se o hlađenju ispušnih plinova, što je posebno problem kod dizelskih motora i daljnjeg smanjenja dušikovih oksida.
Hlađeni EGR ventil može imati veliku ulogu u ovom procesu. Zahvaljujući hlađenju ispušnih plinova, temperature u cilindrima su manje, te tako i razina stvaranje dušikovih oksida. U skladu s godinama iskustva u razvoju i proizvodnji EGR sistema, PIERBURG je razvio liniju hlađenih EGR modula koji omogućuju hlađenje ispušnih plinova.
Zašto hlađeni EGR?
U slučaju plinova postoji uska veza između pritiska, temperature i obujma. Grijanjem plinova oni se šire, a ako se ohlade, smanjuje im se obujam. U slučaju cilindara motora gdje je obujam ograničen, pritisak se povećava sa povećavanjem temperature i smanjuje u slučaju smanjenja temperature.
Dijagram pokazuje kako cilindar može zaprimiti više plinova ako su ohlađeni.
POSLJEDICE
Što je veća količina ispušnih plinova u sistemu ubrizgavanja, manja će biti količina kisika. Ispušni plinovi sami po sebi nisu uključeni u proces izgaranja, ali mogu apsorbirati velike količine topline zahvaljujući viskoj razini termale apsorbcije. Obje ove posljedice snižavaju temperaturu izgaranja, smanjuju brzinu istoga, te se tako smanjuje razina dušičnih oksida.
Mnogi od današnjih EGR hladnjaka sadrže i bypass klapnu.
Bypass klapna omogućuje ispušnim plinovima da zaobiđu EGR hladnjak u fazi zagrijavanja motora, te tako brže zagrijavaju motor i katalizator. Dodatna prednost u ovom slučaju je smanjenje stvaranja buke, tzv. “diesel knock”, te smanjenje razine emisije HC u fazi zagrijavanja motora. Bypass klapna se također koristi u slučaju kad su potrebne visoke temperature ispušnih plinova kao u slučaju regeneracije DPF filtera.