Jeste li znali da…
– Prosječna površina kontakta gume i ceste iznosi 0,1 m2? Drugim riječima vaše vozilo je u kontaktu s podlogom preko površine 4 razglednica. Kada je amortizer istrošen, kotač gubi kontakt s podlogom uslijed poskakivanja i time je ugrožena sigurnost vozila i putnika.
– Amortizeri automobila u prosjeku izvedu od 5.000 do 7.000 ciklusa kompresije i povrata po kilometru prijeđenom na prosječnoj cesti? To znači da se oštećuju njihovi unutarnji elementi, čime oni postupno gube funkcionalnost, a istovremeno se smanjuje udobnost vozila i ugrožava sigurnost vozila. Preporučuje se servisiranje amortizera vozila nakon svakih 15.000 kilometara i njihovu zamjenu nakon svakih 80.000 kilometara.
– Uz amortizere koji su 50 % istrošeni, put kočenja automobila srednje klase koji se kreće brzinom od samo 50 km/h na neravnoj površini povećava se za 2,6 m.
– Danas većina vozila koja se kreće na našim cestama ima ugrađen sustav za potpomognuto kočenje (assisted braking system, ABS). Ako su amortizeri istrošeni 50 %, u ovoj se vrsti sustava put kočenja vozila srednje klase koje se kreće brzinom od 50 km/h na neravnoj površini povećava za oko 5,80 metara (više nego dvostruko veći od puta istog vozila bez ABS-a).
– Vozilo s amortizerima istrošenima 50 % koje se kreće brzinom od 40 km/h kroz zavoj polumjera 40 metara gubi stabilnost i skreće s putanje brzinom manjom za 5 km/h u odnosu na isti automobil s novim amortizerima. Npr. – Automobil s dobrim amortizerima sigurno prolazi kroz zavoj brzinom od 40 km/h Automobil s amortizerima istrošenima 50 % morat će smanjiti brzinu na 35 km/h da bi sigurno prošao kroz zavoj.
– U kišnim uvjetima uz amortizere istrošene 50 % i 6 mm vode na površini ceste, vozilo gubi kontakt s cestom i počinje proklizavati pri brzini od 67 km/h, dok isto vozilo s novim amortizerima počinje proklizavati pri 77 km/h.
– Tijekom vožnje s istrošenim amortizerima mijenja se visina prednjih svjetala zbog nekontroliranih pokreta podvozja, što znači da je noću smanjena vidljivost na cesti. Promjena visine svjetala može zaslijepiti vozače koji dolaze iz suprotnog smjera te čak i uzrokovati ozbiljnu nesreću.
– Amortizer istrošen 50 % povećava umor vozača do 26 %. Kada smo umorni, brzina naše reakcije vrlo se brzo smanjuje, čime se povećava opasnost od prometne nesreće.
– Gume, kočnice i amortizeri čine trokut sigurnosti u svim vozilima. Ako se jedna ili više komponenti trokuta istroši, to će se snažno odraziti i na ostale komponente.
– Dvocijevni plinski amortizeri koji se prodaju kao dijelovi za poslijeprodajno tržište zapravo su hidraulički amortizeri kojima se dodaje dušik pod tlakom (između 44 psi i 115 psi ako su niskotlačni) u rezervnu komoru kako bi oni postali brži i kako bi se spriječile opasne posljedice pjenjenja ulja.
Ukoliko imate potrebu za novim amortizerima javite se u najbližu CIAK Auto poslovnicu, kontaktirajte nas na besplatni info telefon 0800 33 88 ili na mail prodaja@ciak-auto.hr.