EU se obvezao smanjiti emisije stakleničkih plinova za najmanje 40 posto u odnosu na razine iz 1990. do 2030. u skladu s Pariškim sporazumom. Cestovni promet odgovoran je za otprilike 22 posto emisija stakleničkih plinova u EU-u, a promet je jedini sektor u kojem su emisije na višoj razini nego u 1990. Kako bi se postigla klimatska neutralnost do 2050., EU želi smanjiti emisije iz prometa za 60 posto do 2050. u usporedbi s razinom iz 1990.
Nova EU-naljepnica donosi restrukturirane ocjene otpora kotrljanja i kočenja po mokrom. Sada je gradacija svedena na pet razreda od A do E, a informacija o buci je i dalje izražena u decibelima, te je opisana kroz A, B ili C razrede. Kupac će na novoj naljepnici uz sve podatke moći pronaći i dva piktograma, od kojih je jedan već dobro poznat (3PMSF ili pahuljica). On potvrđuje kako je riječ o zimskoj gumi u skladu sa EU-standardima, dok drugi otkriva je li riječ o gumi sa ili bez šiljaka u skladu s novim ISO-standardima.
Umjesto sedam razreda – novih pet
Prva tri razreda vezana za prianjanje po mokrom te otpor kotrljanja i potrošnju goriva ostaju nepromijenjeni. Tako će razred A značiti porast potrošnje od +0 l/100 km, B (+0,1 l/100 km) i C (+0,12 l/100 km). Gume za vozila kategorije C1 i C2, za aute i kombi vozila, koje su do sada bile označene razredom E, na novoj naljepnici ulaze u razred D.
Gume koje su dosad spadale pod razrede F i G pripisat će se razredu E. Također, na gumama kategorije C1 i C2 nećete pronaći simbol leda jer taj dio certificirana još nije definiran ISO-standardom.
Novim oznakama guma potrošačima u EU-u omogućuje se odabir guma s učinkovitijom potrošnjom goriva, što može dovesti do velike uštede u pogledu potrošnje i smanjenja emisija. Sigurnost na cestama poboljšava se s pomoću boljeg prianjanja na mokroj podlozi, a informacije o razinama buke pomažu smanjiti onečišćenje bukom koje uzrokuju automobili.
No, unatoč novom Uredbom o oznakama za gume koje se očituju na naljepnicama ipak nisu zahvaćene sve gume. Gume koje nisu zahvaćene novom Uredbom su gume za povijesna vozila, trkaće (slick, sem-slick, wet) gume, gume za profesionalnu off-road upotrebu, obnovljene gume, kao i one s indeksom brzine ispod 80 km/h.