Obnavljanje kočionih čeljusti pokazuje se kao atraktivno rješenje za tržište rezervnih dijelova. Korištenje obnovljenih proizvoda nije samo povoljan izbor već može uštedjeti vrijedne resurse te pomaže u zaštiti okoliša: primjerice, voda iz procesa čišćenja čeljusti reciklira se u zatvorenom sistemu.
Razlozi kvara kočionih čeljusti
Dva su glavna kvara kočionih čeljusti:
1. Puštanje/curenje
U kočionoj čeljusti postoji mala gumena manžeta koja štiti klipić od ulaska prljavštine. U slučaju pucanja ove gumene zaštite dolazi do ulaska prljavštine koja uslijed stalnog micanja klipa dovodi do trenja te oštećenja untarnjeg klipa, te s vremenom curenja kočione tekućine. U slučaju curenja kočione tekućine više se ne stvara dovoljno pritiska na klip koji potiskuje kočionu pločicu na kočioni disk i rezultat je smanjena sila kočenja. U slučaju curenja, kočione čeljusti moraju biti obnovljene ili zamjenjene.
2. Kvar na mehanizmu ručne kočnice
Zadnje kočione čeljusti obično na sebi imaju mehanizam ručne kočnice. Korištenjem dolazi do prodora prljavštine koja onemogućuje rad poluge ručne kočnice na klipu koja postaje kruta i u konačnici onemogućuje nesmetano funkcioniranje mehanizma. To se događa kada kućište korodira te hrđa zatvori otvore oko osovine i spriječi slobodni hod osovine. Ovakvi slučajevi se mogu odgoditi korištenjem najboljih postupaka čiščenja te aplikacijom dovoljne količine masti koja se koristi u mehanizmu.
Proces obnavljanja kočione čeljusti
-
Sortiranje
Vraćene čeljusti prvo se moraju adekvatno sortirati.
-
Rastavljanje
Svaka kočiona čeljust se rastavlja te nakon toga pere malim metalnim kuglicama pod visokim pritiskom. Skoro svi dijelovi se zamjenjuju novim dijelovima najviše kvalitete.
-
Obrada površine
Nakon procesa pranja prelazi se na površinsku obradu koja uključuje premaz na cinkovoj vazi, te dodatni premaz na bazi kroma 3 koji je rezultat više raznih elektrolitičkih kupki. Cilj ovog procesa je zaštita od korozije.
-
Obnavljanje
Vrlo važan dio procesa je tretiranje kućišta kočione čeljusti. Čeljusti sa integriranim sistemom ručne kočnice se buše te se umeću nove mjedene čahure. Mjedene čahure imaju duži rok upotrebe. Poluge ručne kočnice, nosači crijeva i opruge se također zamjenjuju. Dodatno, sistem klizanja se prevlači slojem teflona što rezultira manjim trenjem na kliznim vijcima.
-
Sklapanje
Sada je na redu process sklapanja kočione čeljusti. Ugrađuju se novi gumeni dijelovi najviše kvalitete te se dodaje mast na silikonskoj bazi.
-
Testiranje
Svaka čeljust koja napušta proizvodni proces testira se kontrolom na visoki i niski tlak. Obično se propušta 100 mm3/sek pri tlaku od 3 bara. Kod testa propuštanja također se provjerava funkcionalnost čeljusti – da li se klip ispravno vraća te kontrola mehanizma ručne kočnice. Nakon ovih kontrola kočiona čeljust je spremna za upotrebu.
Shaftec u svojoj ponudi nudi više od 5.500 različitih čeljusti koje su reparirane po najvišim ISO 9001/2000 standardima.
Za više informacija obratite se u najbližu CIAK Auto poslovnicu, pozivom na besplatni info telefon 0800 33 88 ili upitom na mail prodaja@ciak-auto.hr.