AMORTIZERI OŠTEĆENI ZBOG UPOTREBE POGREŠNIH ALATA ZA UGRADNJU:
Zbog nedostatka alata, u nekim slučajevima mehaničari tijekom postupka ugradnje novih amortizera fiksiraju klipnjaču običnim kliještima kako bi se izbjeglo njezino okretanje tijekom pritezanja. Ovim se postupkom stvaraju dvije karakteristične ogrebotine na kromiranoj površini klipnjače koje oštećuju uljnu brtvu čim prođu kroz nju.
Time se potpuno poništava učinkovitost amortizera zbog gubitka plina (ako je pod tlakom) i unutrašnjeg ulja. Pritegnite gornju maticu šipke. Prevelik moment pritezanja može oštetiti navoj matice za učvršćivanje i rascijepiti ga te tako uzrokovati težu nesreću. Kad god se pritežu elementi za učvršćivanje amortizera, potrebno je upotrijebiti moment ključ kako bi se osigurala primjena pravilnog okretnog momenta na svim elementima. Upotreba pravih alata u postupku sastavljanja i rastavljanja jedan je od najvažnijih čimbenika koji osigurava savršen rad novih komponenti sustava ovjesa kada se postave u vozilo.
AMORTIZERI ISTROŠENI ZBOG UPOTREBE:
Prosječan vijek trajanja amortizera u uobičajenim uvjetima upotrebe iznosi oko 80.000 kilometara, tijekom kojih amortizer u prosjeku izvede 570 milijuna ciklusa kompresije i širenja. Jednostavno je zaključiti da će s vremenom trenje između unutrašnjih elemenata amortizera i prirodno trošenje njegovih različitih komponenti (ulja, gumenih brtvi, gumenih ležajeva itd.) polako, ali neprekidno trošiti te elemente te tako postupno smanjivati učinkovitost amortizera.
Smanjenje učinkovitosti amortizera uglavnom je uzrokovano trošenjem njegovih unutrašnjih komponenti. S vremenom se mijenja indeks viskoznosti ulja, a posebice kada ono propada. Zbog toga amortizer postaje mekši od potrebnog kada se zagrije tijekom upotrebe, a tvrđi kada je hladan. Prsteni protiv trenja koji okružuju klipni zasun troše se i ostavljaju malo slobodnog prostora između stijenke stapnog zasuna i stijenke radne komore amortizera, kroz koji nekontrolirano prolaze male količine ulja tijekom ciklusa kompresije i širenja amortizera.
Zbog toga se znatno smanjuje krutost amortizera, a time i njegova sposobnost kontroliranja oscilacija opruge, zbog čega automobil postaje mnogo nestabilniji. S vremenom se zbog velikog broja ciklusa kompresije i širenja kroz koje amortizer prolazi u ekstremnim uvjetima rada uljna brtva lomi jer je prisutno neprekidno struganje o šipku, a u tom trenutku amortizer počinje gubiti ulje (i plin ako je pod tlakom) i brzo se smanjuje njegova učinkovitost. Zbog toga što to trošenje polako, ali postupno napreduje, korisnici nisu uvijek svjesni da su njihovi amortizeri u lošem stanju, sve dok nije prekasno. Ovaj kvar najčešće postaje jasan kada je potrebno naglo zakočiti ili skrenuti kako bi se izbjegao udarac u zaustavljeno vozilo, pješaka, životinju ili predmet na cesti jer u većini slučajeva ovakva situacija uzrokuje težu nesreću zbog prestanka držanja ceste i gubitka nadzora nad vozilom.
UDUBLJENI AMORTIZERI, OŠTEĆENI UDARCIMA NA CESTI:
Ovo je kvar koji nastaje tijekom postupka ugradnje amortizera u automehaničarskoj radionici. Ponekad zbog nedostatka pravih alata, mehaničar greškom fiksira tijelo opružne noge u stezaču koji radi dok on sastavlja ostale komponente (opruge, ležajeve amortizera, navlake za zaštitu od prašine itd.), čime se deformira njezina površina.
Mala deformacija na tijelu dvocijevnog amortizera uglavnom ne uzrokuje probleme učinkovitosti jer klip radi unutar radne komore, a ono što se deformira jest komora s rezervama ulja. Međutim, ako se jednaka deformacija pojavi na jednocijevnom amortizeru, on postaje neupotrebljiv jer u ovim amortizerima postoji samo jedna komora pa svaka mala promjena njegova promjera neizbježno utječe na pokrete klipa u tom području, a u većini ga slučajeva i blokira. To može biti i posljedica nezgode, kao što je pad amortizera na tlo prilikom ugradnje u automobil i udarac o čvrsti predmet koji ga deformira. Ova deformacija tijela može biti i rezultat udaraca kamenčića ili drugih predmeta na cesti dok je vozilo u pokretu.
SACHS amortizeri su vodeći proizvodi na današnjem globalnom tržištu, potražite ih u najbližoj CIAK Auto poslovnici ili nas kontaktirajte na besplatni info telefon 0800 33 88 te upitom na mail prodaja@ciak-auto.hr