Moj automobil, moj junak: što će povezano vozilo moći činiti na cestama u budućnosti?
Spašavanje života i sprječavanje nesreća; ne, nije riječ o nekom maskiranom superjunaku, nego o povezanom automobilu u 2025. godini. Zajedno s istraživačkim institutom Prognos Bosch je pogledao u budućnost i ocijenio za što će povezana vozila biti osposobljena zahvaljujući tehnologijama koje će do tada biti u širokoj uporabi, kao što su visokoautomatizirana vožnja, pomoć pri naglom kočenju i integracija pametnog telefona. Studijom koja je obuhvatila Njemačku, SAD i Kinu utvrđeno je da će do 2025. godine učinci povezivosti zamjetno utjecati na svakog vozača. „Danas su računala, pametni telefoni i internet dio svakodnevice u našem društvu. U 2025. godini to će vrijediti i za povezane automobile,” izjavio je dr. Dirk Hoheisel, član upravnog odbora tvrtke Robert Bosch GmbH.
Kratak pregled najzanimljivijih i najuzbudljivijih činjenica i brojki iz studije:
Pomoć hitnim službama
U 2025. godini povezani sustavi pomoći mogli bi spasiti 11.000 života, od kojih 300 u Njemačkoj (SAD: 4000, Kina: 7000). Osim toga, svake se godine može izbjeći ukupno više od 260.000 nesreća koje rezultiraju ozljedama (Njemačka: 30.000, SAD: 210.000, Kina: 20.000), što je jednako broju nesreća koje se dogode u Berlinu u razdoblju od dvije godine.
Gledanje serija umjesto gubljenja živaca u prometnim gužvama
Za ljude u Njemačkoj koji mnogo voze, automatska vožnja može osloboditi do 95 sati godišnje.
Do Venere i natrag
Tehnologije povezanog parkiranja mogle bi uštedjeti 480 milijuna kilometara udaljenosti vožnje (jednaka udaljenost kao od Zemlje do Venere i natrag). Primjerice, pri traženju parkirnog mjesta automobili vozače mogu obavijestiti o dostupnim mjestima te ih dovesti izravno do njih. Sada vozači automobila u Njemačkoj prosječno prijeđu jedan kilometar u svakoj potrazi za parkirnim mjestom, pri čemu uzrokuju dodatne prometne zastoje i emisije.
Niži troškovi za svakog vlasnika vozila
Povezani sustavi pomoći uštedjet će oko 4,43 milijarde eura troškova materijala i štete uzrokovane sudarom. Od 450 milijuna eura ušteđenih u Njemačkoj (SAD: 3,6 milijardi dolara, Kina: 380 milijuna dolara) 100 milijuna eura uštedjet će se samo zahvaljujući integraciji pametnih telefona. To znači velike uštede za osiguravajuća društva, a time i za novčanike svih vlasnika vozila.