Najpametniji usis zraka
MAP i MAF senzori postali su sastavni dio sustava upravljanja motorom. Njihova je zadaća slanje informacija u upravljačku jedinicu motora (ECU) vozila koje jedinici omogućuju regulaciju smjese goriva i zraka potrebne za učinkovit rad motora. MAP i MAF senzori marke NTK prolaze rigorozna ispitivanje kako bi se osiguralo da udovoljavaju, ili čak premašuju, najviše standarde kvalitete.
Vrste MAP/MAF senzora
Većina MAF senzora dolazi u dvije varijante: s tehnologijom vruće žice i tehnologijom vrućeg filma. Ti MAF senzori nemaju pomičnih dijelova i upotrebljavaju struju za mjerenje masenog protoka zraka.
MAP senzori mogu se podijeliti u dvije skupine: za tlak u kolektoru i tlak prednabijanja. Pružaju trenutačne podatke o tlaku u kolektoru / tlaku prednabijanja ECU-u, mjereći tlak zraka kako bi se izračunala količina goriva i izvršila kalibracija paljenja, što je ključno za učinkovito održavanje motora.
Načela rada MAP/MAF senzora
Smješten između kolektora usisa i filtra zraka, MAF senzor ključan je dio sustava upravljanja motora i određuje koja će količina zraka ući u sustav usisa dizelskih i benzinskih motora s unutarnjim izgaranjem. Temeljem informacija o masenom protoku zraka upravljačka jedinica motora može ujednačiti i isporučiti točnu količinu goriva motoru. Kod dizelskih motora MAF senzor uglavnom služi za regulaciju povrata ispušnih plinova (EGR).
MAP senzor mjeri tlak zraka putem iskrivljenja membrane s ugrađenim otpornicima. Tlak se mijenja ovisno o položaju gasa, broju okretaja motora i radu turbopunjača. Senzor tlaka prednabijanja se pak upotrebljava na motorima s turbopunjačem i nalazi se između turbopunjača i kolektora usisa.