Spojka prenosi snagu a potisni ležaj osigurava njenu ispravnu funkciju. Potisni ležaj je veza između sklopa rotirajućeg sklopa spojke na strani motora i fiksnog mehanizma za otpuštanje na strani prijenosa. Aksijalni kuglični ležajevi koriste se za prijenos sile otpuštanja na sklop spojke. Modernim potisnim ležajevima vodilice su čahura koja je na prirubnici montirana na mjenjaču. Vodeća čahura potisnog ležaja pomiče se radijalnim podešavanjem kako bi se osigurao optimalan središnji položaj krajeva opružnih pera membranske opruge spojke prilikom ugradnje. Time se onemogućava trošenje u području opružnih pera opruge dijafragme.
Danas na svaka dva nova vozila dolazi po jedna spojka s koncentričnim pomoćnim cilindrom (CSC). To je kombinacija cilindra spojke i tradicionalnog potisnog ležaja u jednom sklopu.
Za sustave odvajanja pomoću CSC-a nema potrebe za vilicama potisnog ležaja. CSC se nalazi izravno u kućištu prijenosa na ulaznom vratilu prijenosa. Time se smanjuje broj pokretnih dijelova sustava za odvajanje, smanjuje utjecaj trošenja i pogrešaka.
Potisni ležaj ili koncentrični pomoćni cilindar treba zamijeniti prilikom svakog popravka spojke.
Prednosti LuK potisnih ležajeva:
– dugi životni vijek
– nije potrebno održavanje zbog trajnog podmazivanja
Prednosti LuK koncentričnih kružnih cilindara:
– visoka razina montaže i funkcionalna sigurnost te dugi vijek trajanja
– kompaktna konstrukcija
– automatsko podešavanje – kompenzira se trošenje spojke
– visoka učinkovitost – niska razina unutarnjeg trenja
– niske sile i trošenje na papučici spojke
– smanjenje težine
– smanjenje uzroka grešaka
– nema pogonskog opterećenja hidrauličkim opterećenjem svornjaka