Kao trenutno jedan od najvećih i najznačajnijih dobavljača u industriji autodijelova za originalne proizvođače, primjerice VAG grupacije, Renault – Nissan ili Ford, NTN-SNR koristi rezultate svojih istraživačkih centara za konstantno unapređenje i razvoj u proizvodnji dijelova distribucije ili razvodnih mehanizama motora.
„PERFORMANCEINSIDE“ je sveobuhvatni i glavni naziv NTN-SNR tekućeg projekta kojem se daje velika važnost dobro poznatim segmentima osjetljivog područja razvoda motora:
- Postizanje komfora vožnje kao završni rezultat optimalnog rada motora
- Veće sveobuhvatno zadovoljstvo krajnjeg korisnika radi dugotrajnog vijeka trajanja svih segmenata distribucije motora
- Ostvarivanje dogovorenih ciljeva u širenju asortimana razvoda motora
- Konstantna podrška koja se pruža raznovrsnim ekspertizama originalnim proizvođačima vozila.
„PERFORMANCEINSIDE“ je glavna pokretačka os gdje je uložena sva energija stručnjaka iz NTN-SNR-a za stvaranje rješenja u unapređivanju poslovanja na tržištu originalnih rezervnih dijelova.
Tržište u brojkama
Iako je još uvijek na tržištu rad i servis na sustavima razvoda motora trenutno jedan od češćih zahvata, sami je trend ipak u stagnaciji i laganom opadanju iz sljedećih razloga:
- Sa prijašnjih 60/90.000km servisnog intervala, dolaze noviji motori sa propisanim servisnim intervalom od 200.000km kao primjerice motori sa remenjem u ulju
- Sve veći udio novijih motora sa ugrađenim razvodnim lancima (trenutno: 40% svih vozila tržišta)
- Trend je smanjivanja prosječnog prijeđenog broja kilometara kroz godinu.
350 milijuna vozila je trenutno kompletno pokriveno sa vrlo visokom konkurentnosti na slobodnom tržištu rezervnih dijelova.
Osnovne značajke dijelova razvoda motora
Sustav razvoda ili distribucije motora održava sinkronizaciju u radu motora između bregastog vratila i radilice kao i kretanja klipova motora i ventila usisa i ispuha, a u nekim varijantama motora je sustav distribucije povezan i sa pumpom ubrizgavanja goriva i pumpom vode.
Svi sastavni elementi distribucije motora imaju jednu od ključnih uloga u funkcionalnosti rada i iz tog razloga moraju biti izrađeni visokoprecizno i moraju imati vrlo visoku kvalitetu završne obrade
Natezači remena, rolice i remenice moraju udovoljiti visokim zahtjevima motora (snažne vibracije,visoke temperature, sile koje nastaju prilikom montaže..), i moraju biti praćeni konstantnim servisnim aktivnošću. Istraživanja su dokazala da 90 do 95% grešaka i reklamacija nastaju radi loše i nekvalitetne montaže ili nekvalitetnih sastavnih materijala dijelova.
Sam ležaj kao sastavni dio rolice, natezača ili remenice, mora biti izveden u visokokvalitetnoj mjeri jer isti mora imati dugotrajnu izdržljivost.
U tom je području NTN-SNR na „svom terenu“
Ležaj u svim varijantama izvedbe (jednoredni, dvoredni, itd.) i svaki sa svojim mazivnim sredstvom točno određenog koeficijenta podmazivanja se uprešava na remenicu radilice posebnim alatima koji su specijalno razvijani za ovu složenu operaciju, a sve u svrhu kvalitetnog vođenja remena i dugog vijeka trajanja nakon montaže.
Kao što je 90-ih prošlog stoljeća NTN-SNR razvijao hidraulički natezač remena, tako je kasnije radio na razvoju automatskog natezača sa varijabilnom silom kod START STOP motora, tako se primjerice danas u istraživačko-razvojnom centru u Japanu uvode sustavno takvi potpuno novi proizvodi.
Razvodni remen kontrolira radom bregastog vratila i otvaranjem i zatvaranja ventila kao i sljedovima usisa i izgaranja, i takav mora biti u savršenom stanju jer ako pukne ili se zubi remena potroše ili samo djelomično izvršavaju svoj zadatak, sinkronizacija ventila će prestati funkcionirati i eventualno se može dogoditi i havarija motora u nekom ekstremnom slučaju.
Razvodno remenje NTN-SNR-a se izrađuje kao „pojačani“ ili od teflonskog materijala, a razvijano je identično kao i u opremi prvougradnje u razvojno istraživačkim centrima diljem Japana i Njemačke.
Naposljetku, pumpa rashladnog sustava motora upravlja cirkuliranjem rashladnog sredstva kroz motor održavajući optimalnu temperaturu, a može biti bit pogonjena remenom (lancem) ili remenicom radilice.
NTN-SNR ima u svojoj ponudi ogromnu širinu kompletnih sustava distribucije sa ili bez uključene pumpe vode pokrivajući pretežno sve proizvođače vozila na tržištu. U NTN-SNR-u je uvijek postavljeni prag kvalitete izuzetno visok jer se u razvoju i proizvodnji koriste istovrsne standarde svih sastavnih elemenata distribucije kao i u originalu.
NTN-SNR proizvode potražite u najbližoj CIAK Auto poslovnici, a dodatne informacije možete saznati pozivom na besplatni broj telefon 0800 33 88 ili upitom na mail prodaja@ciak-auto.hr