Zupčasti remen je izrađen od visoko kvalitetne gume; lociran je izvan motora i pokriven zaštitnim poklopcem. Pogonski lanac je izrađen od metala, u starijim generacijama motora je sličan lancu na biciklu, dok u se u novijim motorima koristi ozubljeni lanac; smješten je unutar motora, budući da se podmazuje motornim uljem.
Zupčasti remen obično treba zamijeniti između 60.000 i 150.000 prijeđenih kilometara, ovisno o vozilu i to je relativno uobičajeni iako nešto skuplji servisni postupak.
Pogonski lanac nema strogo propisan interval zamjene, već se mijenja ako postoji problem s njim. Ali je li pogonski lanac imun na mehaničke kvarove? Jednostavan odgovor je: Ne, nije. Problemi s pogonskim lancem nisu rijetkost, posebno u vozilima s visokom kilometražom. Slično kao i druge pokretne mehaničke komponente unutar motora, pogonski lanac je podložan trošenju. Budući da se pogonski lanac podmazuje motornim uljem, nedostatak redovite promjene ulja, niska razina ulja i/ili loša kvaliteta ulja može izazvati preuranjeno trošenje pogonskog lanca.
Pravilnu napetost pogonskog lanca osigurava zatezač lanca koji može biti mehanički (s oprugom) ili hidraulični, dok se klizači i vodilice lanca koriste da bi spriječilo vibriranje pogonskog lanca. Sve ove komponente su također podložne trošenju.
Kako znati da li je vrijeme za zamjenu pogonskog lanca? Često, ako je pogonski lanac istrošen, odziv motora na dodavanje gasa će biti tromo, snaga će biti neodgovarajuća ili će biti prisutni problemi kod paljenja. Uzrok je taj što se lanac trošenjem isteže, što utječe na pravilno okidanje impulsa za paljenje a pogon bregaste osovine izlazi iz odgovarajuće faze s radilicom. Istrošen pogonski lanac, klizači, vodilice i zatezači lanca također mogu uzrokovati niz zvukova u području poklopca lanca na motoru. Navedeni zvukovi mogu biti u rasponu od zveckanja do zujanja i cviljenja.
Ako je pogonski lanac istrošen, preporučuje se zamjena cijelog seta lanca s pripadajućim zatezačima, klizačima, vodilicama i drugim potrošnim komponentama pogona lanca. Mnogi automobili imaju dva ili čak tri lanca u motoru i najčešće je preporučljivo zamijeniti sve lance odjednom. Prilikom zamjene razvodnog lanca, vrlo je bitno poštovati ispravnu proceduru za postavljanje svih zupčanika u pravilnu fazu budući da će novo montirani zatezač bez tlaka ulja biti labav. U starijim motorima s bregastom osovinom u bloku motora zamjena razvodnog lanca je prilično jednostavan zadatak. Ali nema takve sreće s modernim automobilima s pogonom na prednje kotače i poprečno smještenim motorima kod kojih je slobodan prostor oko motora izrazito skučen.
Da bi se izbjegli problemi s razvodnim lancem nužno je redovito mijenjati motorno ulje i održavati razinu na odgovarajućem nivou da se osigura da je lanac uvijek dobro podmazan. Korištenje odgovarajuće specifikacije ulja i uljnih filtera vrhunske kvalitete će također pomoći – u dobro održavanom motoru razvodni lanac može trajati i do 300.000 kilometara, pa čak i duže.
U poslovnicama tvrtke CIAK Auto možete pronaći brojne renomirane brendove, a više informacija možete saznati putem besplatnog telefona 0800 33 88 ili putem maila prodaja@ciak-auto.hr.