Spojka koristi lamelu za prijenos okretnog momenta motora na mjenjač. Koeficijent trenja ima jednu od najvažnijih uloga u tom prijenosu. Čak i izuzetno male količine masnoće ili ulja na površinama obloga lamele, zamašnjaka ili potisne ploče imaju iznimno jak negativan učinak na prijenos sile.
Koeficijent trenja može biti smanjen zbog propuštanja masnoća iz motora i / ili prijenosa, ali i zbog nepravilnog rukovanja mazivima. U današnjim spojkama koristi se uglavnom kombinacija materijala koji ne zahtijevaju dodatno podmazivanje tijekom njihovog vijeka trajanja. Jedna od iznimki je mjesto na kojem je glavčina diska spojke (lamele) spojena na prijenosno vratilo (spojničku osovinu). Kada zamjena spojke postane nužna, u većini slučajeva mora se primijeniti i posebna mast za to mjesto. Pri tome osnovni princip koji valja slijediti je “manje je više”.
Mazivo uvijek valja odabrati sukladno specifikacijama proizvođača vozila. Ako nema tih podataka, tada se veza vratilo/glavčina može podmazivati malom količinom masti otpornom na toplinu, starenje i visokih performansi, a koja sadrži Molibden disulfid MoS2 (npr. Castrol Olista Longtime 2 ili 3). Često se mala količina masti nalazi u sklopu setova spojke.
Postupak uključuje ravnomjerno nanošenje kapljice masti na ozubljenje glavčine i na spojničku osovinu. Potrebno je više puta po cijeloj dužini lagano provesti lamelu po spojničkoj osovini.
Lamela se zatim skine i malo zakrene te pažljivo provede po punoj dužini spojničke osovine. Na kraju se ukloni višak masti na vanjskom obodu ozubljenja glavčine koji nije u kontaktu.
Treba napomenuti da se konstrukcijski niklana ozubljenja glavčina koja se prepoznaju po srebrnkastoj površini malog sjaja ne smiju podmazivati.
Najveći izbor autodijelova potražite u najbližoj CIAK Auto poslovnici, a dodatne informacije možete saznati pozivom na besplatni broj telefon 0800 33 88 ili upitom na mail prodaja@ciak-auto.hr.