Tko bi rekao da ubrizgavanje vode u sistem ubrizgavanja može dovesti do smanjenja potrošnje goriva?
BOSCH je prvi i jedini dobavljač koji nudi sistem ubrizgavanja vode.
Pri velikim opterećenjima oko petine goriva potroši se na hlađenje stjenki motora i to je slučaj i kod najnovijih generacija benzinskih motora. To je slučaj kad je motor izrazito vruć, kod ubrzavanja i vožnje autocestom. U tim trenutcima oko 15% ubrizganog goriva služi za hlađenje stjenki motora.
Osnova BOSCH inovacije je jednostavna. Metal se zagrijava i kod viših temperatura tekućina koja kola oko stjenki motora nije dovoljna, pa se ubrizgano gorivo koristi za hlađenje. Ubrizgavanjem fine maglice vode u usis netom prije zapaljenja samanjuje se količina goriva potrebnog za hlađenje motora. Količina vode koja se troši u procesu je minimalna te se spremnik treba nadopunjavati tek svakih nekoliko tisuća kilometara. U slučaju nestanka vode u spremniku ne dolazi do štetnih posljedica za motor, već se samo gube prednosti.
Poznato je da voda u dodiru s metalom dovodi do hrđanja. U ovom slučaju ubrizgavanja vode to nije tako jer je količina ubrizgane vode vrlo mala, a temperature toliko velike pa sva voda trenutno ispari u dodiru sa zagrijanim metalom, te pretvara u paru koja izlazi iz sistema zajedno sa svim ispušnim plinovima.
BMW M4 GTS je prvo vozilo koje serijski koristi ovu inovativnu BOSCH tehnologiju. Naravno da je to sportski automobil koji se puno vremana vozi baš na način u kojem mu je potrebno dodatno hlađenje.
U poslovnicama CIAK Auto možete se uvjeriti u bogat Bosch asortiman, a zatreba li vam kakva dodatna informacija, slobodno nas kontaktirajte putem besplatnog info telefona 0800 33 88 ili putem maila.