Citroën C4 Cactus 2018 nedavno je predstavio novu, poboljšanu verziju HIDROPNEUMATSKOG ovjesa koji putnicima i vozaču obećava izuzetnu udobnost u vožnji.
Dizajn hidroaktivnog ovjesa četvrte generacije, koji je na tržište stigao s automobilom Citröen C4 Cactus uključuje kugle s novom, poboljšanom unutrašnjom membranom koja omogućuje da one rade (prema tehničkim podacima proizvođača) do 200.000 kilometara bez potrebe zamjene.
Svojstvo je hidropneumatskog ovjesa korištenje kugli s plinom pod tlakom koje djeluju kao opruga i amortizer vozila. Plin je u sustavu razdvojen elastičnom membranom od mineralnog hidrauličnog ulja. Kako kugle stare, postupno gube ovaj plin te se mijenja tvrdoća ovjesa. U tom se slučaju moraju zamijeniti kako bi se vratila sigurnost i udobnost vozila.
Većina vozila s hidropneumatskim ovjesom koristi se istim hidrauličkim krugom kao i za sustav servo upravljanja i sustav kočenja te stoga svaki kvar ima negativan učinak na performanse i sigurnost čitavog vozila. Proizvođač preporučuje provjeru stanja kugli ovjesa nakon svakih 15.000 kilometara te njihovu zamjenu nakon 80.000 kilometara ili pri prvim znakovima istrošenosti, kao što su promjene tvrdoće ovjesa zbog čega kotači poskakuju te se više vibracija prenosi na karoseriju i samim time smanjuje udobnost i kontrola nad vozilom.
Hidraulično mineralno ulje vrlo negativno utječe na gumu kompleta ležajeva te ona postaje tvrđa i vrlo brzo puca. Ako se tijekom servisiranja primijeti istjecanje hidraulične tekućine iz bilo koje kugle, ta se kugla i pripadajući ležaj moraju zamijeniti kako bi se spriječilo pucanje ležaja i izbjegao kontakt kugle s haubom koji može dovesti do oštećenja njezine strukture time i funkcije.
U istom sustavu ovjesa postoje i kugle s različitim unutrašnjim tlakovima. Nije moguće zamijeniti ih drugima s različitim tlakom bez negativnog učinka na učinkovitost ovjesa. Stoga je vrlo važno prije zamjene provjeriti je li tlak isti kao i u kuglama koje je postavio proizvođač.