Grupa Bosch povećava napore u borbi protiv klimatskih promjena i za poboljšanje kakvoće zraka.
Bosch će od 2020. biti prvo „ugljično neutralno” industrijsko poduzeće
Prema Međunarodnoj agenciji za energiju (IEA), proizvodnja je odgovorna za gotovo trećinu svjetskih emisija ugljikovog dioksida. To je dovoljan razlog da Bosch povećava svoje već uspješne napore da bi smanjio svoju emisiju CO2. Bit će prvo veliko industrijsko poduzeće koje će ostvariti ambiciozan cilj postizanja ugljične neutralnosti u nešto više od godine dana. Bosch će od 2020. imati nultu stopu ugljičnog otiska. Svih će 400 Boschevih lokacija diljem svijeta od 2020. biti ‚ugljično neutralno’. Da bi se to ostvarilo, tvrtka će se koristiti četirima glavnim metodama. Bosch će povećati energetsku učinkovitost, povećati udio obnovljivih izvora energije u svojoj opskrbi energijom, kupiti više zelene energije i nadoknaditi neizbježne emisije ugljikova dioksida. Time će se do 2020. izbjeći 3,3 milijuna tona emisije CO2.
Bolja kakvoća zraka: gotovo bez onečišćenja
Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji (WHO), oko 90 % svjetske populacije udiše toksični zrak. Bosch teži ostvarenju ambiciozna cilja u vidu popravljanja te situacije: Onečišćenje zraka zbog prometa žele svesti gotovo na nulu. Da bi to ostvarili, rješenje ne traže samo ispod poklopca motora automobila. Tvrtkin projekt smanjenja koncentracije onečišćujućih tvari gotovo do nule, počiva na trima stupovima: Bosch razvija tehnologiju za pogonske sklopove s niskom razinom onečišćujućih tvari, surađuje s općinskim poglavarstvima na projektima za održavanje stalnog protoka prometa i provodi sustav upravljanja mobilnošću tvrtke na svojim lokacijama.
Optimiranje motora s unutarnjim izgaranjem uporabom umjetne inteligencije
Tvrtka predviđa da će u 2030. oko 75 % novih automobila i lakih gospodarskih vozila i dalje pokretati motor s unutarnjim izgaranjem. S obzirom na to, Bosch i dalje ulaže znatne svote u optimiranje benzinskih i dizelskih motora. Tvrtka se također koristi umjetnom inteligencijom radi daljnjeg razvoja motora s unutarnjim izgaranjem. Na primjer, Bosch se koristi umjetnom inteligencijom za prediktivno kontroliranje obrade ispušnih plinova prema obrascima ponašanja pojedinaca u vožnji jer to može dodatno smanjiti emisiju vozila.
Emisije zagađivača manje za 20 %
Bosch trenutačno raspravlja s gotovo stotinu općinskih poglavarstava diljem Europe o tome što bi se trebalo poduzeti da bi se poboljšala kakvoća zraka. Bosch trenutačno u Stuttgartu, Parizu i Marseilleu testira mobilnu analizatorsku jedinicu. Ove novorazvijene jedinice neprekidno mjere razinu onečišćivača u okolnom zraku. Navedena bi očitavanja zajedno sa simulacijama trebala pružiti daljnji uvid u odnos između emisija vozila i onečišćenja okoliša. Projekt s gradom Stuttgartom pokazao je da se neometanim protokom prometa emisije zagađivača postojećeg voznog parka mogu smanjiti za do 20 %. U budućnosti će biti moguće izraditi karte visoke razlučivosti koje prikazuju koncentraciju onečišćivača s pomoću podataka iz analizatorskih jedinica. Navedene bi se karte mogle upotrebljavati za optimiranje upravljanja prometom.
Upravljanje mobilnošću tvrtke: bolja kakvoća zraka u konurbacijama
Treći stup projekta čini upravljanje mobilnošću tvrtke. Njegov je cilj smanjiti promet i samim time emisije za koje su odgovorni Boschevi zaposlenici, posebno u konurbacijama. Provedene mjere u rasponu su od prijevoza autobusom u velikim gradovima u Brazilu, Kini i Turskoj do mogućnosti rada na daljinu i najma bicikala i električnih bicikala. Osim toga, Bosch iskorištava moć povezivosti. Primjerice, već neko vrijeme oko 8000 zaposlenika na lokaciji u Reutlingenu može se koristiti platformom za dijeljenje prijevoza SPLT, koja zaposlenicima olakšava dogovaranje suprijevoza putem aplikacije. U metropolitanskom području Stuttgarta, gdje otprilike 55.000 Boschevih zaposlenika putuje sveukupno 1,5 milijuna kilometara svaki dan, tvrtka je također član Udruženja za čisti zrak (eng. Clean Air Alliance).
Elektromobilnost: 14 milijuna vozila do kraja 2022.
Bosch također očekuje da će električna vozila biti važan čimbenik za poboljšanje kakvoće zraka u gradovima. Bosch teži postati tržišni lider na masovnom tržištu elektromobilnosti u nastajanju. Tvrtka namjerava do 2025. ostvariti deset puta veći iznos od prodaje u području elektromobilnosti od onoga iz 2018. Boscheve se komponente pogonskih sklopova već nalaze u više od milijun električnih automobila diljem svijeta. Navedeni će broj do kraja 2022. porasti na 14 milijuna. Tvrtka je do danas provela projekte pogonskih sklopova za 50 platformi električnih vozila. Samo smo prošle godine dobili 30 novih projekata. Također žele pomoći da se tehnologija gorivnih članaka probije na tržište. Stoga je Bosch nedavno objavio da se udružuje s tvrtkom Powercell, švedskim proizvođačem sklopova gorivnih članaka. Navedeni sklopovi čine dvije trećine vrijednosti sustava gorivnih članaka. Zajedno s tvrtkom Powercell žele komercijalizirati sklopove i plasirati ih na tržište najkasnije do 2022.
Automatizirana vožnja: manja potrošnja i emisija
Automatizirana će vožnja također sudjelovati u poboljšanju kakvoće zraka. Istraživačka tvrtka KE Consult tvrdi da automatizirana vožnja može smanjiti potrošnju goriva za više od 30 % i za 15 % na njemačkim autocestama. Više od 5000 Boschevih inženjera trenutačno radi na automatiziranoj vožnji, što je gotovo dvostruko više nego prije dvije godine. Sustavi pomoći vozaču pridonose rastu na putu do automatizirane vožnje. Automatizirana vožnja nije samo obećanje za budućnost, ona je već sada realnost.