Kompozitni kočioni disk je rezultat razvoja inovativnog proizvoda manje težine, koji se sastoji od profiliranog aluminijskog nosivog lončastog dijela u kombinaciji s lijevanim kočionim prstenom od sivog lijeva s visokim sadržajem ugljika. Oba su elementa uzajamno spojena zakovicama od nehrđajućeg čelika.
Ovisno od modela motornog vozila različit je materijal kompozitnih kočionih diskova, postupci spajanja i sama njihova izvedba.
Pregled prednosti usporedbom sa kočionim diskovima od standardnog sivog lijeva
▶ Zahvaljujući manjoj težini kočionog diska postiže se smanjenje potrošnje goriva i CO2 emisija.
▶ Manje neopružene mase jamče bolji komfor vožnje i sigurniju vožnju.
▶ Smanjuje se trljanje kočnica zahvaljujući većoj toplinskoj opteretivosti i toplinskoj vodljivosti. Daljnja prednost je posebna otpornost tarnih prstena na toplinsko-mehanička opterećenja.
▶ Zahvaljujući specijalnom postupku spajanja tarnog prstena i kape diska dodatno se sprječava neželjeni toplinski utjecaj. Time se osjetno smanjuju deformacije i toplinske pukotine, kao i vibracije i šumovi.
Tehničke informacije
Rukovanje i montaža kompozitnog kočionog diska
Kompozitni kočioni diskovi vrlo su osjetljivi kvalitetni proizvodi, te pri rukovanju i montaži treba na to obratiti posebnu pozornost k ao i na mjere sigurnosti:
Montažu i popravak smije izvoditi samo za to kvalificirano stručno osoblje.
Površina glavčine kotača mora biti čista, bez tragova korozije i planarna, te na sebi ne smije imati nikakvih oštećenja.
Kao pomoć pri montaži ne dopušta se montažna mast i bakrena pasta.
Pri transportu kočione diskove uvijek treba držati s obje ruke na tarnom prstenu.
Ne dizati niti nositi kočioni disk zahvatom za kapu kočionog diska.
Kao alat ne dopuštaju se čekići.
Kao alat ne dopuštaju se udarni odvijači.
Nakon demontaže kotača, pomicanja sustava upravljača dopuštena su samo okretanjem upravljača.
Važna napomena:
Za pričvršćenje vijcima kompozitnih kočionih diskova neizostavno treba koristiti momentni ključ.
Vijke kotača treba jednolično stezati u tri stupnja, s nazivnim okretnim momentom stezanja specifičnom za dotično motorno vozilo.
Vijke kotača treba jednolično stezati u križ s momentnim ključem. Dopušta se max. 30% nazivnog okretnog momenta propisanog od proizvođača vozila.
U križ treba stezati s max. 60% nazivnog okretnog momenta propisanog od proizvođača vozila.
U križ treba stezati s max. 100% nazivnog okretnog momenta propisanog od proizvođača vozila
Kočioni sustav nakon popravka treba po mogućnosti jednolično razraditi.
Treba se pridržavati uputa proizvođača vozila za ugradnju, montažu i sigurnost.