Boschev KTS 300, prvi dijagnostički uređaj, prvi je neovisnim radionicama omogućio pregledavanje elektroničkih sustava vozila 1988. godine. Bosch mu je još onda nadjenuo naziv KTS ili „Klein-Tester-Serie”, što na njemačkom znači serija malih dijagnostičkih uređaja i taj se naziv i danas upotrebljava.
„Ime Bosch od samog osnutka tvrtke predstavlja kompetenciju za razvoj, tehničku kvalitetu i pouzdanost. Bili smo među prvim tvrtkama koje su počele ispunjavati te zahtjeve u području dijagnostike upravljačkih jedinica”, rekao je Oliver Frei, regionalni predsjednik Boschevih servisnih rješenja za automobilsku industriju u Europi, opisujući motivaciju za neprestani daljnji razvoj dijagnostičkih uređaja KTS.
„Uvijek smo bili usmjereni na povećanje učinkovitosti i djelotvornosti svakodnevnih zadataka u radionicama s pomoću naših dijagnostičkih uređaja i modernog softvera. Dijagnostička rješenja spremna za budućnost radionica; to je ono što nas i dalje motivira”, dodao je Frei.
Zbog toga će se priča o tridesetogodišnjem uspjehu Boschevih dijagnostičkih uređaja nastaviti i u budućnosti, zahvaljujući optimiranoj dijagnostici upravljačkih jedinica i novim generacijama dijagnostičkih uređaja KTS koje pružaju hardverska rješenja usmjerena na budućnost.
Priča o uspjehu počela je uređajem „Bosch Hammer”
Kada se predstavio prvi KTS, omogućavao je obradu podataka o upravljanju motorima triju različitih marki automobila. Međutim, broj upravljačkih jedinica koje su se mogle ispitati uređajem KTS brzo je rastao.
Do 1999. godine KTS je omogućavao dijagnostiku upravljačkih jedinica na približno 120 sustava 25 različitih proizvođača vozila. U sektoru autoopreme KTS 300 postao je poznat kao „Bosch Hammer”, odnosno sinonim za dijagnostičke uređaje za motore.
Godine 1999. predstavljen je Boschev softver za radionice ESI[tronic], čime se obilježila još jedna prekretnica za dijagnostiku upravljačkih jedinica i daljnji razvoj serije KTS.
Uz tromjesečna ažuriranja, najprije na CD-u pa na DVD-u, a danas uglavnom na mreži, radionicama su uvijek na raspolaganju najnoviji dijagnostički podaci prikladni čak i za najnovije modele vozila i upravljačke jedinice.
Dijagnostički uređaji KTS i ESI[tronic] 2.0 danas radionicama omogućuju provedbu dijagnostike upravljačkih jedinica na više od 90 000 modela vozila više od 150 različitih marki.
Trideset godina iskustva i stručnosti u dijagnostici upravljačkih jedinica
Nekoliko elektroničkih sustava vozila koje proizvođači vozila diljem svijeta upotrebljavaju kao originalnu opremu razvili su Boschevi inženjeri.
Bosch je već 30 godina predvodnik u području dijagnostike upravljačkih jedinica. Kako su se zahtjevi za tehnički kvalificiranu i učinkovitu dijagnostiku u radionicama za motorna vozila povećavali, Bosch je neprestano poboljšavao svoj uređaj KTS i softver za radionicu ESI[tronic].
Danas moduli KTS nadopunjuju dijagnostičke uređaje za ispušne plinove i sustave vozila. Oni su integrirani u kolica s osobnim računalom, zaslonom i pisačem ili dostupni na praktičnim tablet-računalima prikladnima za mobilnu uporabu u radionicama. S pomoću tehnologija Bluetooth, Wi-Fi ili LAN mogu se povezati s drugim dijagnostičkim uređajima, s mrežom radionica ili čak s internetom.
Osim toga, podržavaju sve uobičajene komunikacijske protokole koji se upotrebljavaju u elektroničkim sustavima vozila.
Hardver spreman za budućnost sa sučeljima PassThru i ethernetskim sučeljima
Sa svojom najnovijom generacijom dijagnostičkih uređaja KTS 560/590Bosch još jednom podupire neovisne radionice za razne marke vozila pri servisu i popravku suvremenih sustava vozila.
Prema normama Euro 5/6, proizvođači vozila obvezni su tehničke informacije o popravku ustupiti neovisnim radionicama putem mrežnih portala. Za pristup tim mrežnim portalima potrebno je sučelje PassThru. Boschevi uređaji KTS već od 2009. godine podržavaju sučelje PassThru te se još mogu upotrebljavati za pristup podacima o popravku, ali s određenim ograničenjima.
Današnji dijagnostički uređaji KTS 560/590 imaju poboljšano sučelje PassThru koje radionicama omogućuje nesmetan pristup podacima na portalima gotovo svih proizvođača automobila.
Zahvaljujući tomu neovisne radionice mogu održavati moderne modele vozila i reprogramirati upravljačke jedinice. Stoga ne moraju klijente prosljeđivati ovlaštenim radionicama. Uporaba najnovijih dijagnostičkih alata KTS 350/560/590radionice čini spremnima za budućnost. Ti uređaji već obuhvaćaju novo dijagnostičko sučelje utemeljeno na ethernetu s dijagnostikom putem internetskog protokola (DoIP). Ono omogućuje mnogo veće brzine prijenosa podataka, što je osobito važno jer, primjerice, sustavi za pomoć vozaču zahtijevaju sve veće količine podataka.
Sve više proizvođača vozila za dijagnostiku također upotrebljava ethernet. Osnovna dijagnostika i dalje će biti moguća putem sučelja CAN, no za sveobuhvatnu dijagnostiku ili reprogramiranje upravljačkih jedinica bit će potrebno ethernetsko sučelje poput onog koje je uključeno u najnoviju generaciju uređaja KTS.
Kompletan asortiman Bosch proizvoda potražite u svim CIAK Auto poslovnicama, ili nazovite besplatni info telefon: 0800 33 88