Pogonski agregat motora
Bobina rukuje visokim naponom i mora raditi pouzdano. Slabe bobine uzrokuju nemogućnost paljenja kod motora i negativno utječu na performanse. Kao jedan od vodećih svjetskih stručnjaka za sustav paljenja, tvrtka NGK SPARK PLUG nudi bogat izbor bobina precizno izrađenih za preciznu kompatibilnost i savršenu trajnost.
Tehnologije za bobine
Neprekidan razvoj sustava paljenja napredovao je tijekom godina, a time i bobine koje upotrebljavaju proizvođači automobila. Tehnologija bobina se generalno može podijeliti temeljem dva osnovna načela rada: „tehnologija s jednom iskrom” i „tehnologija s dvije iskre”. Kod tehnologije s jednom iskrom po jedna je zavojnica za svaku svjećicu. Kod tehnologije s dvije iskre dva cilindra uvijek istovremeno aktivira jedna zavojnica.
– Bobine NGK upotrebljavaju tehnologiju koju traže proizvođači automobila
– Upotrebljava se postupak vakuumskog oblikovanja kako bi se osigurala enkapsulacija bez blistera
– Svaka se bobina proizvodi uz strogo pridržavanje specifikacija originalne opreme
Zahtjevi za bobine
Zbog visokih zahtjeva s kojima su bobine suočene pri radu, dizajn i upotrijebljeni materijali moraju biti otporni na toplinu i vlagu u motornom prostoru i trebaju pouzdano raditi. Uljne i benzinske pare ne smiju naštetiti kućištu jer oštećenje kućišta negativno utječe na rad bobine.
Pored precizne kompatibilnosti i savršenog nasjedanja prema specifikacijama proizvođača automobila, najvažniji zahtjevi koje bobina treba zadovoljiti uključuju otpornost na kratke spojeve, dovoljno velike površine hlađenja za raspršivanje topline i temperaturnu stabilnost. Osim toga, bobina treba biti iznimno otporna na vanjske utjecaje kao što su raspršivanje i slana voda.
Vrste bobina
Bobine-razvodnici
Kod bobina-razvodnika visokonaponski impuls kojeg stvara bobina prolazi kroz visokonaponski kabel paljenja do mehaničkog razvodnika paljenja. Tako se višenaponski impuls odašilje na odgovarajući visokonaponski kabel paljenja koji napaja cilindar. Ovu vrstu bobine pronaći ćete u starijim modelima vozila jer se puno upotrebljavala 90-ih godina 20. stoljeća.
Blok-bobine
Blok-bobina sadrži više bobina koje napajaju svjećice potrebnim visokonaponskim impulsima putem odgovarajućih visokonaponskih izlaza i visokonaponskih kabela paljenja. Blok-bobine dostupne su s tehnologijom jedne i dvije iskre.
Štapni svitci paljenja
Štapni svitci paljenja ne trebaju visokonaponski kabeli paljenja jer se priključuju izravno na svjećicu i visokonaponski se impuls stvara izravno na svjećici. Prednost toga je sljedeća: Gotovo da i nema gubitka napona prouzročenog kabelom. Osim toga, kompaktan dizajn jamči dragocjen dodatni prostor, što je posebice važno kod modernih motora.
Sustavi bobina („tračnice”)
To je vrsta bobine koja sadrži više bobina koje zajedno čine jednu kompaktnu komponentu. Sve su komponente paljenja povezane sa svjećicama u jednom koraku. Ova vrsta bobina ima i takozvane „tračnice”.