Belt in Oil (BIO), sustav koji je Dayco izumio 2007. godine, a nagrađen je nagradom za inovacije za 2009. godinu, predstavlja pravu revoluciju u području prijenosa snage
Dayco sustav pogonskog remena u ulju, koji uključuje Dayco patentirani remen i napinjač, teži manje, manje se rasteže, smanjuje trenje i tiši je od tradicionalnih komponenti pokretanih lancem. Za naše klijente, ovo se prevodi u veće performanse motora, manje emisije i poboljšanu potrošnju goriva. Ugrađen unutar motora i u izravnom dodiru s motornim uljem, Dayco Timing Belt-in-Oil smanjuje veličinu motora, što rezultira manjim pojedinačnim komponentama i manjom težinom.
Stvaranje remena koji može raditi unutar podmazanog okoliša motora omogućio je sinergiju “najboljih” karakteristika pogonskog lanca, kao što su čvrstoća i kompaktnost, s prednostima tradicionalnog zupčastog remena.
Manje trenja + manja težina = manja potrošnja goriva – i tako manja emisija CO2. Ova jednostavna formula danas je dominantna tema u razvojnim odjelima proizvođača automobila i njihovih dobavljača. Davno je poanta prestala biti u velikim uštedama i umjesto toga postalo je pitanje vrlo detaljnog rada, jer svaki ušteđeni gram CO2 se broji u konačnoj analizi.
Ovo je jedan od razloga zašto je zupčasti remen u pogonskom sklopu ponovno značajno stekao na važnosti posljednjih godina. Volkswagen je opet upotrijebio zupčasti remen umjesto lanaca na modelima Golf VII i Audi A1. I drugi proizvođači sve više razvijaju svoje nove motore za high-tech pogonske remene izrađene od gume i plastike jer znaju da remenje ima različite prednosti nad lancima u smanjenju potrošnje goriva i emisijama CO2 iz motora s unutarnjim izgaranjem.
Studije to također potvrđuju: Prema FEV GmbH, nezavisnoj tvrtki za dizajn motora, pogon remenom smanjuje potrošnju goriva u odnosu na lanac i time smanjuje emisiju CO2. Na 1.6 litarskom benzinskom motoru, primjerice, pogon remenom smanjuje potrošnju goriva za više od 1% i štedi do 1,5 grama CO2 po kilometru.
Prednost zupčastog remena u ulju je da ima užu konstrukciju od suhe verzije i još je tiši. U slučaju remenice radilice s 19 zuba, ne može se otkriti šum, čak i kad motor radi pod punim opterećenjem, jer ulje ne samo da smanjuje trenje, već i apsorbira zvuk. To je važno iz jednostavnog razloga da se sve popularniji smanjeni motori obično rade neravnomjernije. Evo gdje remen može pomoći smanjiti vibracije i učiniti vožnju ugodnim iskustvom unatoč upotrebi ekološki prihvatljivih tehnologija.
Danas je pitanje kako dodatno suziti remen – svaki milimetar se računa, jer je instalacijski prostor u vozilima sve manji. Ovo je mjesto gdje remen ima još jednu prednost. Dizajner motora ima veću fleksibilnost pri projektiranju pogona remenom nego lancem. Cilj je smanjiti remenje za pogon bregastog vratila u sljedećoj generaciji motora s današnje širine od 16-20 mm na 14, 12 ili čak 10 mm. Remenje za pogone uljnih pumpi trenutno mjeri samo 9 mm – jednako široko kao i lančani prijenos.
Značajke i prednosti Dayco BIO KIT-a:
- Tehnologija proizvođača koji je “izumio” BIO sustav za prve OE aplikacije na svijetu
- Korištenje inovativnih i najsuvremenijih materijala
- Visoka čvrstoća i pouzdanost, dokazana na testnim poligonima i flotama vozilima
- Smanjeni koeficijent trenja s posljedičnim smanjenjem gubitka energije (manja potrošnja goriva)
- Optimizirani profil remena i remenica rezultiraju iznimno glatkim radom i niskim šumom
- “Sinergijski” dizajn cjelokupnog BIO prijenosnog sustava (remen, vodilice, zatezači, prigušivači, remenice) – ne samo pojedinačne komponente