“Ja sam Casey, vaša nova suputnica. Jeste li spremni za polazak?” Glasovni pomoćnici kao što su Alexa, Siri, Google, Cortana i Bixby preuzeli su upravljanje pametnim domovima, rasvjetom i usisivačima, a Bosch glasovnog pomoćnika sada stavlja za volan.
Zahvaljujući novoj tehnologiji vozači su oslobođeni ometanja kako bi se mogli usredotočiti na svoj osnovni zadatak. „Kada vozač uđe u moderni automobil, katkada se može osjećati kao da je ušao u kokpit zrakoplova zbog mnoštva tipki, zaslona i zbunjujuće navigacije izbornikom s tisuću podizbornika. Bosch staje na kraj zbrci uzrokovanoj bezbrojnim tipkama na upravljačkoj ploči. Umjesto toga, glasovnog pomoćnika pretvorili smo u putnika”, izjavio je dr. Dirk Hoheisel, član upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH.
Pomoćnica, koja se odaziva na ime „Casey” prvi put kada vozač uđe u automobil, vožnju čini sigurnijom i ugodnijom. Prema studiji koju je proveo Centar za tehnologiju Allianz, njemački vozači automobila često se smetu dok, primjerice, upravljaju navigacijskim sustavom, prilagođavaju klimatizaciju ili odgovaraju na telefonski poziv. Takva smetenost jedan je od glavnih uzroka prometnih nesreća.
Odgovara na svaku riječ, čak i kada je van mreže
Prethodne inačice funkcija glasovnih naredbi u tom su pogledu bile od male pomoći. Često su strukturirane kao izbornik dostupnih mogućnosti. Vozač tu strukturu mora naučiti napamet i potrebne naredbe čitati sa zaslona, a to ga ometa u jednakoj mjeri. „Recite što želite, kako god želite; Bosch uautomobil stavlja glasovnog pomoćnika koji razumije vozača kao što bi ga razumjela druga osoba”, rekao je Hoheisel. Pomoćnik iz Boscha više ne mora dobivati precizno sročene naredbe.
Sustav za prepoznavanje govora razumije prirodne rečenične strukture, pa čak i naglaske i narječja, i to u više od 30 zemalja u svijetu. Za nadarenu jezikoslovku Casey engleski jezik nije tek običan engleski; ona govori britanski, američki,novozelandski i australski engleski.
U razvoj glasovnog upravljanja uloženo je više od deset godina rada. Casey ima sposobnosti koje nadilaze mogućnosti čak i poznatihkonkurentnih proizvoda. Ona razmišlja unaprijed i uči. Ako vozač primjerice želi nazvati „Paula”, sustav automatski pregledava kontakte i prije odgovora razmatra vozačevu trenutačnu lokaciju, vrijeme i situaciju.Ujutro na putu do ureda ime „Paul” vjerojatno se odnosi na kolegu s posla, dok se ono navečer može odnositi na najboljeg prijatelja. Kako bi otklonila sumnju, Casey postavlja pitanje: „Pronašla sam pet kontakata pod imenom Paul. Želite li nazvati Paula Stevensona?” Ovakvo oslanjanje na kontekst prvi je stadij umjetne inteligencije.
Još jedan oblik sofisticirane tehnologije: vozač, primjerice, može unijeti adrese odredišta u Francuskoj na francuskom, bez potrebe za ručnim mijenjanjem postavki. Jedan primjer: „Odvedi me na Champ de Mars, Cinq Avenue Anatole Paris.” Casey automatski razumije odredište i izračunava rutu do Eiffelovog tornja. Osim toga, pomoćniku iz Boscha nije potrebna nikakva vanjska podatkovna veza. Sustav infozabave u automobilu preuzima izračun bez slanja ikakvih podataka u oblak. Casey ostaje uz vozače čak i u tunelima, na mjestima
daleko od područja dobre pokrivenosti mobilnom mrežom ili u drugim zemljama kada je pametni telefon van mreže.
Odaziva se na bilo koje ime
Razgovor u automobilu postaje još osobniji kada vozač pomoćniku nadjene ime po vlastitom izboru. Sustav glasovnog upravljanja više se ne odaziva samo na ime koje mu je dao proizvođač. Bez obzira na to zove li se „Casey”, „Michael” ili „Linda”, Boschev sustav za prepoznavanje govora razumije i govori 30 različitih jezika uz ukupno 44 ženska i 9 muških glasova. Vozač aktivira pomoćnicu obraćajući joj se s „Hej, Casey” ili upotrebljava novo ime koje je dao pomoćniku. Vozač započinje svaki novi dijalog na način da se jednostavno izravno obrati pomoćniku; više ne mora čekati zvučni signal prije nego što progovori,