Veći, vizualno atraktivniji i sa sve više i više značajki digitalni zasloni postaju ključno obilježje osobnih vozila. Ni vozači ni putnici ne žele biti bez prikaza i upravljačkih značajki u kojima sada uživaju na uređajima poput pametnih telefona i televizora. Digitalni zasloni u kokpitima budućnosti igrat će ključnu ulogu u interakciji vozača i njihovih vozila. Bosch svojim novim proizvodima za 3D prikaz prati trendove. Proizvodi koriste pasivnu 3D tehnologiju za stvaranje realističnog trodimenzionalnog efekta koji omogućava prikazivanje vizualnih informacija brže nego kad se prikazuju na uobičajenim ekranima. “Prikazi postaju sve više interaktivni sustavi koji mogu bolje predvidjeti individualne potrebe vozača”, kaže dr. Steffen Berns, predsjednik Bosch Car Multimedia. “Ovo je ogroman poslovni potencijal za Bosch.” Prognoze govore da će se globalno tržište zaslona vozila udvostručiti s 15 milijardi dolara (13,4 milijarde eura) na 30 milijardi dolara (26,7 milijardi eura) do 2025. godine (izvor: Global Market Insights). Bilo da je riječ o zakrivljenim ili opremljenim organskim LED-om (OLED) – Bosch redovito postavlja referentne vrijednosti za zaslone u vozilima.
3D efekt u kabini
3D prikazi su najnoviji trend za kabine. Na filmskom platnu 3D efekt služi prvenstveno za poboljšanje zabavne vrijednosti filma, ali u vozilima je drugačiji slučaj. “Dubina polja na zaslonu znači da vozači brže mogu shvatiti važne vizualne informacije, bilo da se radi o sustavu pomoći ili dojavi o zastoju u prometu”, kaže Berns. “Upozorenja koja izgledaju kao da iskaču sa zaslona mnogo su očitija.” Kod parkiranja slika kamere za vožnju unazad je realnija, što omogućava da se prepreke otkriju ranije. A vozači mogu dobiti još bolju predodžbu o tome koliko im je prostora ostalo između stražnjeg blatobrana i recimo, zida parking garaže. Tijekom navigacije ulicama, 3D efekt također igra presudnu ulogu, jer prostorna dubina prikaza karte jasno pokazuje koja građevina označava sljedeći zavoj. Za svoj novi zaslon Bosch koristi pasivnu 3D tehnologiju, koja djeluje u potpunosti bez dodatnih značajki kao što su praćenje očiju ili 3D naočale.
Inovativni i interaktivni
Oči su odgovorne za 90% čitave ljudske osjetilne percepcije. Jednostavno prikazivanje informacija na zaslonima u vozilima je prošlost. Budućnost se odnosi na interakciju između korisnika i prikaza. I Bosch je spreman. Njihov portfelj uključuje aplikacije svih vrsta – od malih i ravnih do velikih i zakrivljenih, a ponekad i neobičnih oblika poput okruglih ili s obrezanim uglovima. Povrh svega, interakcija može biti u obliku glasa ili kontrole dodira – potonji također s povratnim informacijama. “Bosch razvija infotainment za svakog kupca”, kaže Berns. A pogotovo kada u budućnosti vozači puste autopilot da upravlja vozilom, sučelje čovjek-stroj (HMI) bit će presudno važno za interakciju automobila i njegovog vozača.
Back-end čini sve razlike
Kako zasloni postaju sve veći, postaju sve višenamjenski i inteligentniji, a imaju značajku kontrole glasa i dodira, tako je potrebno sve više računalne snage. To bi moglo značiti mnogo više kontrolnih jedinica. Čak i sada, čak 15 back-end procesnih jedinica kontrolira zaslon i operativne sustave. Bosch koristi samo jedno računalo u kokpitu za koordiniranje cijelog HMI-a i delegira sve upravljačke funkcije na jednu središnju upravljačku jedinicu. “Stavljamo inteligenciju u pilotsku kabinu”, kaže Berns. Manje kontrolnih jedinica također znači manju težinu, a vrijeme razvoja vozila također se smanjuje. Zahvaljujući nadogradnji u zraku, sustav infotainment može se ažurirati jednako kao i pametni telefon.
Sigurnost na prvom mjestu
Prikazi vozila izloženi su strogim sigurnosnim standardima. Ti su standardi pogotovo kad su u pitanju temperaturne fluktuacije i vibracije daleko veći nego kod potrošačke elektronike. Na primjer, zasloni automobila moraju savršeno raditi bilo da je temperatura minus 40 ili plus 120 Celzijevih stupnjeva, i to tijekom čitavog životnog vijeka vozila. Čak i u slučaju djelomičnog kvara, vozači se moraju moći pouzdati u minimalnu količinu vitalnih podataka u svakom trenutku. Boschevi operativni sustavi temeljito su ispitani kako bi bili prilagođeni za uporabu u vozilu.