Sustavi pomoći u parkiranju osmišljeni su kako bi pomogli vozaču tijekom manevara parkiranja. Najčešće korišteni sustavi su oni s ultrazvučnim senzorima za parkiranje ili stražnjom kamerom.
Ultrazvučni parking sustav
Temelji se na korištenju senzora ugrađenih u branicima koji su strateški raspoređeni kako bi pokrili širok prostor. Ovi senzori se postavljaju na stražnji odbojnik i po želji na prednjoj strani, a upravljaju kontrolnom jedinicom.
Sustav se automatski aktivira pri uključivanju stupnja prijenosa za vožnju unatrag, senzori se aktiviraju i emitiraju ultrazvučni puls koji putuje kroz zrak. Ako postoji prepreka, ultrazvučni puls će se odbiti od njega i vratiti se na senzor koji će detektirati impuls i obavijestiti upravljačku jedinicu. Upravljačka jedinica izračunava udaljenost od prepreke na temelju vremena proteklog vremena između emisije i prijema impulsa. Maksimalna udaljenost detekcije iznosi približno 0,8 do 1 metar.
Upravljačka jedinica emitira zvučno upozorenje tako da vozač zna udaljenost prepreke. Ova se upozorenja prenose preko nezavisnih zvučnika ili preko audio sustava vozila. Dok se vozilo približava prepreku, povećava se ponovna brzina zvučnog upozorenja. Kada je objekt manji od 30 centimetara od središta odbojnika vozila, zvučno upozorenje se oglašava kontinuirano.
Ukoliko vozač ne želi koristiti pomoć upri parkiranju, postoji prekidač za omogućavanje ili onemogućavanje ultrazvučnog parkirnog sustava. To se nalazi u kabini, uglavnom u središtu ploče s instrumentima ili na središnjoj konzoli.
Sustav stražnje kamere
Ovaj sustav koristi malu video kameru i zaslon za prikaz slika.
Stražnja kamera nalazi se na stražnjoj strani vozila i strateški je usmjerena kako bi pomogla pri parkiranju. Na isti način kao i ultrazvučni parkirni sustav automatski se aktivira pri uključivanju stupnja prijenosa za vožnju unatrag.
Ovaj sustav koristi upravljačku jedinicu koja upravlja sustavom i koja, ako vozilo također ima ugrađen ultrazvučni parkirni sustav, za oba sustava može biti korištena ista jedinica.
Prijenosne slike prikazuju se na video zaslonu. Ovaj zaslon može biti neovisan ili se može dijeliti s drugim sustavima, kao što je navigacijski sustav. Na ekranu su prikazane linije koje određuju fiksne udaljenosti za pomaganje vozaču prilikom parkiranja. Crte su zelene, žute i crvene. Crvena crta mjeri udaljenost između stražnjeg branika i 30 cm iza njega, a žuta linija mjeri između 30 i 60 cm iza branika.
Mjerni sustavi
Ovaj sustav mjeri veličinu parkirališta u usporedbi s duljinom vozila. Ovaj sustav koristi ultrazvučni parking senzori koji se nalaze na bočnoj strani vozila.
Mjerenje raspoloživog prostora aktivira se kad je sustav odabran s prekidačem, brzina vozila je manja od 20 km/h i aktivira se pokazivač smjera mjerne strane.
Zaslon će prikazivati različite slike ovisno o tome je li prostor dovoljan za parkiranje vozila, samo je dovoljan ili je premalen.
Dostupni sustav za mjerenje mjesta parkiranja deaktiviran je u sljedećim slučajevima:
- Kad je kontakt isključen.
- Kada je uključen unatrag stupanj prijenosa.
- Kad brzina vozila prelazi 70 km/h više od jedne minute.
- 10 sekundi nakon isključivanja pokazivača smjera.
- Kada je priključen električni priključak za vučnu spojnicu.
- Pritiskanjem raspoložive sklopke za mjerenje prostora za deaktivaciju sustava.
Automatski sustavi parkiranja
Ovaj sustav točno mjeri, uz pomoć ultrazvučnih senzora, parkirna mjesta, a zatim provodi manevre da parkira automobil u prostoru, bez da vozač mora koristiti upravljač.
Ford trenutno razvija potpuno automatski pomoćni sustav parkiranja. Ovaj novi sustav kontrolira upravljanje, odabir stupnja prijenosa i kretnje naprijed i natrag za parkiranje. Stoga vozač može biti unutar ili izvan vozila tijekom parkirnog manevra.
Ovaj sustav zahtijeva da vozilo ima automatski mjenjač, mjenjač nazvan Powershift, koji je sposoban kotrolirati promjene mjenjača naprijed i natrag bez fizičke intervencije vozača.