Potisna ploča spojke s automatskim kompenzatorom trošenja XTend® od ZF-a
Potisna ploča spojke prenosi zakretni moment motora preko lamele na spojničku osovinu mjenjača. Postoji niz spojki s membranskom oprugom za osobne automobile. Budući da se ploča spojke podvrgava normalnom trošenju, što se dulje koriste, veće su sile odvajanja potrebne na potisnoj ploči, a time je potrebna sve veća snaga na papučici za odvajanje spojke. S XTend® rješenjem od ZF-a, ovaj problem je riješen razdvajanjem trošenja ploče od povećanja hoda membranske opruge.
Prednosti
- Konstantna snaga na papučici potrebna za odvajanje spojke tijekom cijelog životnog vijeka trajanja
- Fleksibilno prilagođavanje individualnim potrebama vozila
- Otpornost na ekstremne temperature, prljavštinu i starenje
- Manja aksijalna dimenzija
- Jednostavnost instalacije i servisiranja
Funkcija i Zadatak
Iako su konstrukcije potisnih ploča spojki postigle značajan napredak u pogledu kvalitete i vijeka trajanja, i dalje su podložne normalnom trošenju, čak i ako se vozilo koristi s oprezom. Smanjena debljina stjenke znatno utječe na sile unutar sustava odvajanja spojke. Sila odvajanja i opterećenje veznih dijelova raste, a time i potrebna snaga za odvajanje na papučici spojke. XTend® je idealno rješenje za neutralizaciju trošenja ploče spojke i pripadajućih negativnih učinaka na pogonski sklop. XTend® potisne ploče prikladne su za sva vozila s velikom kilometražom i opterećenjem spojke.
Tehnologija
XTend®, potisne ploče spojki s automatskom neutralizacijom trošenja, razdvaja trošenje ploče od povećanja hoda membranske opruge, tzv. „pera spojke ili japanski šešir“. Kompenzacijski mehanizam trajno prati smanjenje debljine ploče spojke i sigurno kompenzira razmak zakretanjem podešavanja prstena. Time se održavaju konstantni omjeri sila i produljuje se vijek trajanja jer se površine mogu dodatno trošiti u punom kontaktu. Još jedna prednost XTend®-a leži u njegovom dizajnu: smanjuje aksijalne dimenzije sustava spojke potrebnog za zadovoljavanje uvjeta normalnog trošenja u eksploataciji.