„Pazi na razmak!” „Nemoj voziti tako brzo!” ili: „Mogao si stići na zeleno.” Vozači često moraju slušati takve rečenice svojih suputnika. No to bi ubrzo moglo postati stvar prošlosti.
Automatizirana vožnja vozače pretvara u putnike, a automobile u vozače. Jednim dodirom gumba automobili će se ubuduće samostalno usmjeravati kamo god vozači požele. Na taj će se način poštovati prometni propisi i ograničenja brzine što će vožnju učiniti sigurnijom. Mnogi sudionici ankete od automobila s mogućnošću automatizirane vožnje očekuju da ih oslobodi stresnih vozačkih dužnosti.
Prema anketi koja je nedavno provedena za tvrtku Bosch u šest zemalja (Brazilu, Kini, Njemačkoj, Francuskoj, Japanu i SAD-u), vozači su osobito zainteresirani za to da se upravljanje tijekom parkiranja ili u prometnim gužvama prepusti automobilu. Vrijeme tijekom kojega automobil samostalno vozi većina bi vozača iskoristila za gledanje kroz prozor i uživanje u pogledu (63 %) te razgovor sa suputnicima (61 %).
Više udobnosti i manje stresa za upravljačem
Za samo nekoliko godina automobili s automatiziranom vožnjom bit će uobičajena pojava na cestama. Ispitanici se uglavnom nadaju da će automatizirana vožnja značiti više udobnosti i znatno manje stresa za upravljačem. Automobil budućnosti – koji će u potpunosti poštedjeti vozače potrebe za upravljanjem, dodavanjem gasa i kočenjem – prvenstveno se smatra korisnim za duge relacije (67 %) i putovanja na godišnji odmor (61 %). Većina ispitanika očekuje znatan porast praktičnosti (68 %) i sigurnosti (60 %) u mnogim svakodnevnim situacijama poput traženja parkirnog mjesta u gradovima.
Anketom je također utvrđeno zanimljivo rangiranje najpoželjnijih funkcija automatizirane vožnje: vrlo često navodilo se parkiranje (65 %), ali i automatizirano traženje parkirnog mjesta u središtu grada (60 %) te opuštena vožnja tijekom prometnih gužvi (59 %).
Rezultati istraživanja su potvrdili sljedeće mišljenje vozača:
- Gotovo dvije trećine vozača primarno bi automobile s mogućnošću automatizirane vožnje upotrebljavali za duge relacije
- Tehnologija automatizirane vožnje pruža veći poticaj za kupnju novog automobila
- Vozači bi bili opušteniji za upravljačem i provodili bi vrijeme razgovarajući sa suputnicima
Ustroj i metodologija ankete
Za potrebe ankete o automatiziranoj vožnji tvrtka Bosch ispitala je približno 6.000 vozača s važećom vozačkom dozvolom u jednoj od ovih šest zemalja: u Brazilu, Kini, Njemačkoj, Francuskoj, Japanu i SAD-u. U anketi je sudjelovalo po 1.000 ljudi iz svake zemlje u dobi od 16 godina i više. Sudionici su odabrani na temelju kriterija koje su odredile tvrtke Bosch i Lightspeed Research.