Kompleti ležajeva amortizera nalaze se na gornjem dijelu opružnih nogu i izrađeni su u dva različita dizajna, ovisno okreće li se opružna noga zajedno s kotačem (McPhersonov dizajn) ili ostaje na mjestu dok se upravljač okreće (dizajn s amortizerima sa ležajem za oprugu).
U prvom slučaju kad se opružna noga okreće zajedno s kotačem pri okretanju upravljača, komplet ležajeva izrađen je u dva dijela: gumeni blok i ležaj, osim kod onih vozila koja imaju mogućnost prilagodbe bočnog nagiba s ekscentričnim vijkom postavljenim na osovini kotača, a koja imaju poseban komplet ležajeva s gumenim blokom sferičnog oblika koji omogućuje kretanje u svim smjerovima bez ležaja.
U drugom slučaju imamo grupu amortizera sa ležajem za oprugu u kojem amortizer ostaje na mjestu tijekom okretanja kotača pa u tom slučaju dizajn kompleta ležajeva ima gumeni blok bez ležaja unutra.
Kao i u slučaju kompleta za zaštitu, svaka komponenta kompleta ležajeva amortizera ima specifične funkcije u sustavu ovjesa. Gumeni blok, kao što se može vidjeti iz naziva, element je napravljen od spoja gume visoke kvalitete. Naziva se još i „blok za filtriranje” te ima važan zadatak filtriranja vibracija ceste, čime se povećava udobnost u vozilu.
Učinkovitost ovjesa izravno je povezana s gumenim blokom, koji istovremeno djeluje s ležajem (ako postoji) u podržavanju tereta, navođenju opružne noge u rotaciji i pružanju ispravnog poravnanja kotača (bočni nagib, zatur i usmjerenost). Istrošeni gumeni blok puno je tvrđi i iz tog razloga puno manje elastičan od novoga te zbog toga ovaj element prenosi vibracije do kabine i posebno do upravljača umjesto da ih apsorbira.
Kao dio problema udobnosti te vibracije proizvode veću razinu buke i brže troše druge dijelove vozila, kao što su amortizeri i selen blokovi. U mnogo slučajeva vibracije u upravljaču dijagnosticirane su kao pogrešan balans kotača dok do njih zapravo dolazi zbog istrošenih jedinica kompleta ležajeva amortizera.
Ležaj visoke kvalitete drugi je ključni element kompleta nosača za jedinice McPhersonovih opružnih nogu. Taj element ima važan zadatak vođenja opružnih nogu u rotaciji pri okretanju upravljača. Istrošeni ležaj proizvodit će višak trenja i time povećati napor potreban za pomicanje upravljača, posebno pri niskim brzinama, primjerice tijekom parkiranja. Ležaj iz vozila koje je prošlo 120.000 kilometara ima povećanje od 10 % do 20 % u naporu potrebnom za okretanje kotača (napor upravljanja), a to dovodi do smanjenja udobnosti vožnje. Međutim, najkarakterističniji i opasan učinak istrošenog ležaja kompleta ležaja amortizera jest potreba za stalnim ispravljanjem smjera vozila nakon zavoja zbog činjenice da se vozilo ne vraća na ravnu liniju zbog prekomjernog trenja koje proizvodi istrošeni ležaj. Druga je značajka istrošenog ležaja zvuk kuckanja koji se javlja u prednjem dijelu vozila svaki put kad zakočimo ili ubrzamo zbog zračnosti ležaja.
Komplete ležajeva amortizera trebalo bi provjeriti svakih 15.000 kilometara i zamijeniti ih svakih 100.000 kilometara zajedno s amortizerima.
KYB setove amortizera potražite u Vama najbližoj CIAK Auto poslovnici.