Vakum pumpe se koriste u mnogim vozilima za pokretanje mijenjanje brzina i pneumatski servo. Koje vrste vakumskih pumpi postoje i kako rade? U mnogim slučajevima, vakum pumpe se nalaze izravno na glavi motora, a upravljane su bregastim vratilom. Zbog ovih “sučelja”, serviser motora mora imati osnovno znanje o vakum pumpama.
Vakum pumpe koriste se u motornim vozilima u kojima ne postoji potreban vakuum u usisnom razvodniku. To su, na primjer, motori s izravnim ubrizgavanjem, turbo motori i motori s promjenjivim vremenom otvaranja ventila. Sve veći broj pneumatskih aktuatora može također tražiti korištenje vakum pumpe.
S pneumatskim uređajima, mogu se postići velike snage pokretanja u malom prostoru za instalaciju. Pojačivači snage kočenje, sekundarni ventili, EGR ventili, usisni razvodnici, kontrola turbopunjača i komforni uređaji samo su neki od primjera.
Budući da kvar pojačivača snage kočenja može dovesti do opasnih situacija, vakum pumpa se smatra sigurnosnom komponentom
- Vakum pumpa
- Sistem vakuma
- Klapna ispuha
- Elektroventil
- Elektromagnetski ventil
- Turbina
- Ventil dodatnog zraka
- Pjačivač snage kočenja
- EGR ventil
Način rada i vrste vakum pumpi
Vakum pumpe koje se koriste u motornim vozilima stvaraju vakuum od cca. 0,7 – 0,9 bara. Usisavaju zrak iz vakumskog sustava i obično ga prenose na glavu motora ili kućište radilice. U mnogim slučajevima, vakum pumpe se nalaze izravno na glavi motora, isporučuju se s uljem za podmazivanje i upravljaju bregastom osovinom. Način rada vakum pumpe ovisi o njenom dizajnu koji nije vidljiv izvana.
Prije su se uglavnom koristile klipne ili membranske vakum pumpe, koje su bile upravljane bregastom osovinom, lancem ili remenom. Danas korištene pumpe uglavnom su spojene na kraj bregastog vratila. Noviji razvojni sustavi obično kombiniraju pumpe koje imaju više primjena (tandem pumpe).