Lisnate opruge predstavljaju vrlo važnu komponentu ovjesa i često su dio ponude svakog renomiranog trgovca rezervnim dijelovima, a najčešće su u primjeni na sustavima ovjesa vozila s pogonom na sva četiri kotača, lakih komercijalnih, dostavnih i na manjem dijelu osobnih vozila.
Lisnate opruge u pravilu se sastoje od jedne ili nekoliko uzdužnih čeličnih šipki koje, složene jedna na drugu, čine svojevrsni luk. Središnji dio tog luka preuzima opterećenje osovine, a krajevi su vezani na šasiju i omogućuju da se opruga pod opterećenjem širi kako bi svojom funkcijom osigurala povećanje nosivosti teretnog prostora i postala aktivan dio ovjesa vozila.
Prednost lisnatih u odnosu na spiralne opruge u tome je što takva vrsta opruge omogućava da teret bude ravnomjerno raspoređen po ukupnoj širini vozila što je prije svega vrlo korisno za povećanje nosivosti komercijalnih i lakih gospodarskih vozila.
Povećanjem broja listova dodatno je moguće povećati i maksimalnu nosivost.
Na današnjim vozilima masovne proizvodnje razlikujemo 2 vrste lisnatih opruga koje se razlikuju konstrukcijski i u primjeni:
VIŠESLOJNE lisnate opruge
Predstavljaju tradicionalnu i dobro poznatu vrstu koja je konstrukcijski spoj nekoliko listova pomoću kojih se sprječava prekomjerno opterećenje i izvrtanje listova zbog čega se gubi funkcija opruga. Dakle, ova vrsta ima mogućnost povećanja nosivosti vozila dodavanjem jedne ili nekoliko šipki što ne znači da se takvim postupkom smije narušiti sigurnost i prekomjerno opteretiti šasija vozila pa dodavanje lisnatih opruga treba prepustiti stručnjacima u servisu. Uobičajeno, najduža lisnata šipka na svojim krajevima završava „O“ profilom kojem je svrha pričvršćivanje opruge za šasiju vozila pomoću posebno izrađenih vijaka.
PARABOLIČNE lisnate opruge
Predstavljaju suvremeni tehnološki napredak koji je svaki dan sve više u primjeni, ponajviše zahvaljujući izvedbi i karakteristikama. S obzirom na tehnologiju parabolične krivulje, njihova učinkovitost postiže se upotrebom manje listova te time uštedom materijala uz dodatno smanjenje mase vozila. Ova vrsta opruga ne pruža ništa manje od tradicionalnih kad je u pitanju funkcionalnost, ali zbog svoje konstrukcije pruža puno bolje vozne karakteristike vozila što je preduvjet ugradnje na većini novijih modela.
Potrebno je ipak naglasiti kako, u usporedbi s višeslojnima, kod ove vrste opruga maksimalna nosivost ne postiže tako visoke vrijednosti upravo zbog poboljšavanja voznih karakteristika.
Drugim riječima, one su u prvom redu namijenjene novim modelima SUV vozila. Radi sprječavanja korozije parabolične su opruge zaštićene nanošenjem boje po svakoj komponenti u potpunosti, a višeslojne opruge zaštićene su samo na vanjskim površinama.