ZF je 2008. godine otvorio svoj prvi industrijski pogon za proizvodnju električnih motora koji će se koristiti u hibridnim električnim vozilima. Danas tvrtka nudi električne komponente za gotovo sve koncepte proizvođača.
Cilj vožnje s niskom emisijom do lokalne vožnje s nultom emisijom može se postići na različite načine:
1. mogućnost: hibridna vozila
Hibridna vozila također imaju konvencionalni motor s unutarnjim izgaranjem koji je podržan od najmanje jednog električnog motora. To znatno smanjuje potrošnju goriva i emisije lokalnih onečišćujućih tvari. Postoje tri vrste ovakvih vozila:
- ako je vozilo opremljeno mikro hibridom za automatsko pokretanje/zaustavljanje, električni motor ne preuzima nikakve zadatke pogona, ali je u mogućnosti isključiti motor s unutarnjim izgaranjem kada vozilo miruje i dobiva snagu energije kočenja (oporavak).
- kod blago hibridnih vozila, benzinski ili dizelski motor dobiva električnu potporu tijekom vožnje (pojačavanje).
- samo cjelovita hibridna verzija može voziti potpuno električno. Ugrađeni hibridi također se mogu puniti s mreže. U isključivo električnom načinu rada ova se vozila mogu kretati maksimalnim brzinama od 120 km/h i maksimalnim rasponom od 50 kilometara. Motor s unutarnjim izgaranjem preuzima nakon toga.
2. mogućnost: Električna vozila
Čista električna vozila nemaju motor s unutarnjim izgaranjem. Energija motora generirana je iz baterije ili gorivne ćelije. Ta vozila ne uzrokuju nikakve emisije i u smislu pogona, gotovo su bez buke i vibracija.
Potencijalne uštede do 75 % u emisiji CO2
na temelju detaljne analize od kotača do kotača, to je veličina uštede koju možete očekivati prilikom vožnje električnog automobila umjesto automobila na benzin (izvor: Energiewirtschaftliches Institut der Universität zu Köln).
ZF nudi kompletna rješenja za obje metode
Ponuda cjelovitih sustava iz jednog izvora uvijek je bila glavna snaga ZF-a iz perspektive kupca i ta se značajka više nego ikada primjenjuje u vremenima e-mobilnosti. Budući da modularni električni stražnji osovinski koncept ima električni pogon koji je potpuno integriran u osovinski sustav, sama elektronika snage već je integrirana u pogon. Električno pogonjena osovina s okretnim momentom, eTB, također nudi integraciju pogona i šasije: dva elektromotora, svaki s izlazom od 40 kilovata koji su blizu naplatka, integrirani su u stražnju osovinu.
Takozvano vektorsko upravljanje okretnim momentom dopušta da dva motora raspoređuju okretni moment izravno na pojedinačne kotače. Nadalje, koncept štedi vrijedan prostor za ugradnju koji proizvođačima pruža mnogo dodatnih mogućnosti dizajna u središtu vozila.
Sustav električnog stražnjeg pogona idealno je rješenje za subkompaktne i kompaktne automobile. Motor, jednoručni mjenjač s diferencijalom, kućištem i rashladnim jedinicama, kao i elektronikom snage zajedno s kontrolnim softverom čine jedinicu u nagrađivanom konceptu. Zbog toga su izbjegnuti troškovi intenzivnih utikača i kabela. Nadalje: kao asinkroni, električni motor ne zahtijeva rijetke elemente kao što su neodim ili disprozij. Zahvaljujući konceptu velike brzine, sustav postiže snagu do 150 kW.
ZF također nudi snažna i fleksibilna električna rješenja za druga vozila kao što su autobusi. Grupa je tržišni lider u smislu pogona električnih osovina. S AVE 130 električnim portalnim osovinama, nije važno je li vozilo hibridni ili čisti električni autobus i da li snaga dolazi iz baterije, gorivne ćelije ili nadzemne linije. AVE 130 sa svoja dva vodom hlađena asinkrona motorima na svakom kotaču se može postaviti kao pogonska osovina u svim tim autobusima. I to s izlazom od 125 kW na svakom kotaču. Uz toliku snagu, ZF omogućava da čak i autobusi puni putnika mogu bez napora krenuti.
Ukratko, ZF je razvio niz električnih mjenjača i električnih pogona dizajniranih za različite zahtjeve.
Ovih 6 značajke E-mobilnosti čine vožnju ekološki prihvatljivijom i štede novac:
- Start / Stop
- Oporavak
- Pojačavanje
- Električna vožnja
- Električno manevriranje
- Glatka vožnja