Detaljni pregled: PIEZOELEKTRIČNI INJEKTOR

Funkcija injektora je uvođenje i raspršivanje propisane količine goriva u komoru za izgaranje za vrijeme jedne od faza ciklusa ubrizgavanja. Ovisno o radnom stanju i opterećenju motora, upravljačka jedinica motora određuje optimalni slijed ubrizgavanja za svako stanje i određuje broj ubrizgavanja i količinu goriva za svaki cilindar motora u svakom radnom ciklusu.
Upotreba piezoelektričnih elemenata u injektorima značajno povećava brzinu reakcije igle injektora u usporedbi s elektromagnetskim sustavima. Fizička reakcija ili izobličenje piezoelektričnog materijala je trenutačna, premda je i jako mala. Njihov velik kapacitet promjene stanja čini ih idealnima za moderne injektore dizelskog goriva koji se moraju otvoriti i zatvoriti nekoliko puta u jednom ciklusu izgaranja. Unutarnji hidraulični rad injektora vrlo je sličan injektoru sa zavojnicom.
On koristi hidraulični tlak goriva za otvaranje ventila. Dok je injektor u stanju neaktivnosti, visoki tlak goriva u upravljačkoj komori, zajedno s oprugom igle, generira silu koja je veća od sile u suprotnom smjeru kojom gorivo oko igle djeluje svojim tlakom održavajući tako injektor zatvorenim.

Kada upravljačka jedinica uključi injektor, piezoelektrični aktivator se širi, pomiče spojni klip, klip ventila i upravljački ventil. Ovo kretanje dovodi do otvaranja puta za gorivo između upravljačke komore i povratne komore. Time se oslobađa tlak u njoj jer je odlazni protok goriva veći od dolaznog protoka. Kada se oslobodi tlak u upravljačkoj komori, sila kojom gorivo djeluje na iglu je viša od sile kojom djeluje opruga za zatvaranje tako da se igla podiže i omogućuje izlaz goriva kroz otvore za ubrizgavanje.
Za dovršavanje ubrizgavanja, upravljačka jedinica djeluje kao opterećenje umjesto električnog uključivanja injektora promjenom smjera struje. Ova promjena dovodi do pražnjenja piezoelektričnog aktivatora (vraća se njegova unutarnja električna ravnoteža) i njegova skupljanja čime se on vraća u svoje početno stanje. Spojni klip, klip ventila i upravljački ventil vraćaju se u svoj početni položaj uslijed djelovanja niza opruga. Protok goriva u povrat stoga se zatvara čime se povećava tlak u upravljačkoj komori. Povećava se tlak u komori zajedno sa silom opruge i dovodi do spuštanja igle čime se opet zatvara injektor i prekida se ubrizgavanje goriva u cilindar.

Rad injektora aktivira se polariziranjem elementa u jednom smjeru koji ga širi. a zatim mu omogućava pražnjenje pa se skuplja; stoga nema promjene polariteta, ali dolazi do promjene struje. Uzbuđivanje se izvodi preko pozitivnog naboja koji se održava sve dok se komponenta ne isprazni. Propisna provjera mora se temeljiti više na promjeni smjera struje nego na vrijednostima napona jer to je indikator rada i promjene stanja elementa koji se može proširiti.