S vremena na vrijeme, djelatnici call centra nađu se u prilično zabavnim situacijama kada nastoje odgovoriti na upite mehaničara i kupaca.
Tako se neki dan odigrao još jedan primjer te situacije. Naime, mehaničaru koji je nazvao call centar su trebale informacije o “kvačilu s labirintom na sebi”. Novi djelatnik – tek vježbenik, očekujući da će ga zapasti obavljanje besmislenog posla za mehaničara koji se nakon upita smijao, postavio mu je pitanja na koja ovaj nije mogao odgovoriti. Pitate li se da li je ovdje netko nekoga zafrkavao ili ovakvo kvačilo stvarno postoji? Ovaj tip kvačila zapravo postoji i ugrađuje se na Hyundaijeve i KIA-ine 1.6 CRDI motore u tvornici. Njegov je točan naziv “spojka s centrifugalnim apsorberom njihala” (na engleskom “clutch disk with centrifugal pendulum absorber”). U budućnosti će biti uključen u odgovarajuće komplete za reparaciju kvačila relevantnih vozila.
Pozadina priče je sljedeća:
Današnji zahtjevi znače da je brzina kojom motori moraju raditi sve niža. Danas bi trebalo biti moguće ravnomjerno voziti brzinom od oko 1000 okretaja u najvišem stupnju prijenosa bez značajnog utjecaja na udobnost vožnje. Međutim, u ovom rasponu brzina zvukovi zujanja i tutnjave izazvani rezonancijom postaju uočljiviji. Stoga su potrebni snažni sustavi prigušivača vibracija.
LuK (DMF) dvomasovni zamašnjak s centrifugalnim apsorberom njihala najučinkovitiji je način sprječavanja buke povezane s brzinom u vozilima s okretnim momentima motora iznad 250 Nm. Integriranje centrifugalnih apsorbera njihala u kvačilo je još jedan korak prema rješavanju problema izolacije torzijskih vibracija. Sustav nudi proizvođaču vozila ekonomičnu alternativu za pogone s krutim zamašnjakom koji imaju veće zahtjeve u pogledu mogućnosti amortiziranja. Učinkovitost prigušivanja niža je od učinkovitosti DMF-a i više onaj diska kvačila s torzijskim prigušivačem, s opsegom primjene okretnih momenta motora koji obuhvaćaju do 250 Nm.
Kvačila s ovom tehnologijom namijenjena su samo vozilima koja su s tim već opremljena iz tvornice.
NAPOMENA: Prilikom postavljanja diska spojke, centrifugalni apsorberi njihala mogu se pomicati. Rezultirajući zvukovi su normalni. To nije kvar, već samo pokazatelj da tehnologija radi kako je predviđeno.