Ležaj kotača 701849: Mjerite prije uprešavanja
U slučaju da se ležaj kotača prilikom postupka ugradnje ne upreša u otvor rukavca vozila po pravilu struke, unutarnji prstenovi mogu se znatno oštetiti. To se često događa kod modela vozila Renault Master, Opel Movano i srodnih. Na slici ispod može se vidjeti sitni lom ljuske ležaja kotača iz navedenog razloga:
Razlog ovoj grešci je u unaprijed deformiranom provrtu na rukavcu kotača u koji mora ući ležaj.
Nakon uprešavanja ležaja kotača se stvara povećani neravnomjerni pritisak na unutarnje prstene kao na slici. U takvim slučajevima dosjed ležaja i pripadajućeg otvora na vozilu nije više odgovarajući kao zadani, a uslijed čega dolazi do tlačenja ležaja na pojedinim točkama koji ga mogu vrlo brzo do kraja uništiti (vidi sliku ispod):
Prilikom montaže ovog ležaja na vozilo, Optimal tehničari savjetuju da se unaprijed dobro provjere otvori dosjeda ležaja kao i same poluosovine. Ovdje se misli na ostatke prljavštine i korozije koji su najčešći uzroci ovakve vrste kvara montiranog novog ležaja kotača. Isto tako se prilikom demontaže starog ležaja kotača treba pridržavati zadanog okretnog momenta i upotrebljavati specijalni alat za demontažu.
Za sve dodatne informacije obratite se u vama najbližu poslovnicu CIAK Auta.