Kvarovi pumpe goriva

KVAROVI PUMPE GORIVA

Pumpa goriva je srce automobila te stoga njegov vrlo važan dio. Kod kvara pumpe goriva često je vrlo teško detektirati njen pravi uzrok, te je često moguće da se nakon promjene pumpe goriva isti kvar ponovi. Razlog tome može biti što iako je promijenjna pumpa goriva stvarni razlog kvara pumpe nije uklonjen.

Zato je potreban sveobuhvatni pristup otklanjanju kvara pumpe goriva. U nastavku ćemo prikazati neke od mogućih razloga kvara pumpe goriva, detekciju razloga i njihovo uklanjanje.

Simptomi

Kad je sistem dopreme goriva pokvaren simptomi su najčešće isti:

  1. Pumpa goriva ne radi
  2. Pumpa goriva stvara prekomjernu buku
  3. Pumpa goriva ne dostavlja dovoljno goriva
  4. Miris goriva u kabini
  5. Nedovoljan ili prevelik pritisak u sistemu
  6. Smanjena snaga motora

Jedan od najvećih problema detektiranja uzroka kvara pumpe je goriva je taj što je uzrok kvara vidljiv tek nakon otvaranja pumpe goriva.

U nastavku dajemo malu listu razloga kvara pumpe goriva, detekciju uzroka i njihovo odklanjanje.

Kvarovi putem kontaminacije

kontaminacija

pumpa

Slika 1. Ogrebotine uzrokovane stranim tijelom

Electric-Fuel-Pumps-Models-Damages-Reasons_52495_Page_15_Image_0001

Slika 2. Posljedice rada na “suho”

Kvarovi zbog prisustva vode u sistemu

uzrok1

Electric-Fuel-Pumps-Models-Damages-Reasons_52495_Page_20_Image_0001

Slika 3. usporedba pumpe koja je bila izložena  (na lijevoj strani) i pumpe koja nije bila izložena djelovanju vode

korozija

Slika 4. Naslage od korozije i hrđe

Electric-Fuel-Pumps-Models-Damages-Reasons_52495_Page_23_Image_0001

Slika 5. Prisutstvo vode

gorivo

Slika 6. Voda u gorivu

Kvarovi zbog netočnog korištenja

4

Electric-Fuel

 

 

Slika 7. Kristalne naslage uzrokovane neodgovarajućim tekućinama. U nekim slučajevima, uzrok takvih depozita može se odrediti samo pomoću dugotrajnih kemijskih ispitivanja

 

 

 

Kvarovi nastali uslijed nekvalitetnog goriva

kvarovi

Electric-Fuel-Pumps-Models-Damages-Reasons_52495_Page_30_Image_0001

 

 

 

Slika 8. Šteta uzrokovana biodizelom
U ovom slučaju, nakon samo 3 sata rada, biodizel iz ulja uljene repice (tzv.metilni ester) stvorio je neprozirni izolacijski sloj na komutatoru